NA; IWC Pilot Spitfire chrono + Rolex Explorer II (nieuw)

Sinds afgelopen zondag, blije bezitter van een IWC Spitfire chrono. Overgenomen van @SSFS. Sinds hij hem op het forum te koop had gezet bleef ik er met regelmaat met een schuin ook naar kijken. Er stonden meerdere horloges op de radar, waaronder een Omega Seamaster 300 m, een nieuwe Speedmaster moonwatch en een Rolex Airking.

Een IWC pilot chrono heb ik altijd al aantrekkelijk gevonden. Maar het 7750 uurwerk hield mij tegen. Niet omdat het uurwerk niet goed is. Want ik heb meerdere horloges met dit uurwerk. Maar ik vond gevoelsmatig de prijs/kwaliteit verhouding wat uit de pas lopen. Zeker als je bedenkt dat genoeg merken voor hetzelfde geld (min of meer) wel een in house uurwerk aanbieden. Maar met de 41 mm pilot chrono’s is dit probleem eigenlijk opgelost en voor mij een reden om na ongeveer 20 jaar hier voor te kiezen.

Helaas zit er geen zichtbodem in de Spitfire maar gezien de achtergrond van de modelreeks is dit wel te begrijpen.

De afwerking vind ik subliem. Ik ga geen vergelijkingen maken want dat zorgt ook weer voor onnodig ruis op de lijn. Maar ik durf gerust te stellen dat IWC tot de top behoort op gebied van afwerking. Horloge draagt erg comfortabel maar ik vind het wel jammer dat er geen vouwsluiting aanwezig is.

De wijzerplaat refereert aan de IWC 3706 pilot uit 1994. Met een mooie klassieke lay out. Toen vond ik het al een prachtig horloge.

Deze zal ik voorlopig niet weg doen. De genoemde modellen in de eerste alinea blijven vooralsnog ook op de rader staan :slight_smile: maar eerst maar eens van deze genieten :+1:

94 likes

Mooie aankoop en past prima zo te zien!
Gefeliciteerd.

1 like

Prachtig, veel draagplezier!

1 like

Nice! Veel draagplezier!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Prachtige aanwinst!

het is een beauty! nogmaals veel plezier ermee!

1 like

Mooie aankoop!

1 like

Gefeliciteerd. Probeer het ook eens met dit bandje (ref. IWE13406) De binnenkant is bruin leer en de buitenkant textiel. Ik heb het op een Pilot Automatic Top Gun.

6 likes

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge.

1 like

Gaaf! Geniet ervan! Leuke kat ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat voor een ras is het? Lijkt wel op een mix tussen een ragdoll en een britse korthaar :thinking:

3 likes

Ga ik zeker proberen👍

Is een Selkirk Rex!

1 like

Na 20 jaar neuzen, is dit zonder meer een prachtige kers op de taart. Enjoy!

1 like

Mooi horloge hoor en in prima staat zo te zien :ok_hand:

1 like

Mooi aanwinst!!

2 likes

Inderdaad praktisch in nieuwstaat!

1 like

gefeliciteerd met deze aanwinst, geniet ervan

1 like

geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier gewenst! :blush: :+1: