NA: IWC Pilot's Watch 36 mm

Als verwoed flipperaar van allerlei horloges maak ik vaak NA topics aan, met als gevolg ook veel TK topics in het blauwe deel. Ondanks allerlei voornemens, gedachten, intensieve chats op Whatsapp met lotgenoten, gaan er heel wat horloges zo door huize GMTplus1…
Maar nu gaat het anders worden :lying_face: ik ben inmiddels er wel uit wat ik mooi vind en wat me aantrekt in bepaalde horloges. Niet meer zo groot, geen duikers, geen GMT’s, zonder bracelets of uitbundige wijzerplaten. Rustige wijzerplaten, maximaal een bescheiden sunburst, diameters < 40 mm, maar bovenal kwaliteit en vakmanschap en dan liefst een beetje onder de radar allemaal.

Dus de afgelopen weken de hele reut verkocht, ingeruild of als Fiffer hier op HF in roulatie gebracht.

Deze

is naast de GS Omiwatari gekomen.
Simpel om te zien, meer toolish dan een hard core pilot maar ook kleiner met 36 mm en een slank profiel. Mooi merk en een smetteloze afwerking, kost een paar centen maar dan heb je ook wat! En wat voor iedere Pilot of Flieger wel een prettig ding is: erg onder de radar
images
Geconsipeerd als dameshorloge door IWC, die Zwitsers zijn nog niet zo inclusief

met een glimmende (korte) crocoband en een onmogelijke vlindersluiting niet direct een toolwatch, maar op een reguliere nubuck en wat minder glamour eromheen gewoon een daily beater

mooi qua maten en verhouding L2L en dikte gewoon een fijn dragend ding.
Een gesloten case back, geschroefde kroon en voldoende waterdichtheid om niet hysterisch te worden als je je handen wast of tanden poetst.

Al met al een leuk duo met de Omiwatari als genieters horloge.

Huize GMTplus1 kan weer een poosje zonder horloge-paketten-bezorgers, vinden de buren ook wel fijn denk ik :face_with_hand_over_mouth:

133 likes

Fraaie NA :+1:, heel veel draagplezier!!

1 like

Schitterende keuze dit. Van harte :champagne: en geniet er van!

1 like

Fraai! En zeker geen damesmaat. Proficiat :smile:

1 like

Ik hoop dat je de rust hebt gevonden en eindelijk kan genieten van je horlogepensioen. Het is had of hebben… In dit geval had je een hoop en heb je nu goud!

Is dit dan jouw Endgame? Ik help je het te hopen…

Veel draagplezier, kerel!

1 like

ik merk wel dat er een bepaalde verzadiging is bereikt en de drang wat begint af te nemen, end game? wellicht :grinning:

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor.
Ziet er magnifiek uit.
Chique, met een frisse uitstraling!!
Prima maat ook 36mm.

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd. Prachtige combi de GS en deze IWC! Zou zelf ook niet meer nodig hebben :grinning:

1 like

Prima setje zo inderdaad

33 likes

Geweldig! Veel draagplezier gewenst! :ok_hand:t3:

1 like

Wat een heerlijk duo zo Rik :ok_hand: Genieten!

1 like

:thinking:
mooi horloge, :ok_hand:
draag zet hem met plezier in het blauwe gedeelte :wink: :sweat_smile:

1 like

Mooie keuze! Veel plezier ermee!

1 like

Wordt het vanaf nu @GMTnihilkommanul? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Prima aanwinst deze understated Flieger voor naast het GS geweld. Top :ok_hand:

image

4 likes

:lying_face:

1 like

Hier kan je mee voor de dag komen! :star_struck:

1 like

Absoluut een mooi duo, geniet van de aanwinst!

1 like

Schitterende combinatie zo @GMTplus1 geniet ervan! Wellicht een kleine derde flipper on the side ;)?

1 like

Nee, ik moet sterk zijn…

1 like

Mooie NA! Geniet ervan

1 like