Als verwoed flipperaar van allerlei horloges maak ik vaak NA topics aan, met als gevolg ook veel TK topics in het blauwe deel. Ondanks allerlei voornemens, gedachten, intensieve chats op Whatsapp met lotgenoten, gaan er heel wat horloges zo door huize GMTplus1…
Maar nu gaat het anders worden ik ben inmiddels er wel uit wat ik mooi vind en wat me aantrekt in bepaalde horloges. Niet meer zo groot, geen duikers, geen GMT’s, zonder bracelets of uitbundige wijzerplaten. Rustige wijzerplaten, maximaal een bescheiden sunburst, diameters < 40 mm, maar bovenal kwaliteit en vakmanschap en dan liefst een beetje onder de radar allemaal.
Dus de afgelopen weken de hele reut verkocht, ingeruild of als Fiffer hier op HF in roulatie gebracht.
Deze
is naast de GS Omiwatari gekomen.
Simpel om te zien, meer toolish dan een hard core pilot maar ook kleiner met 36 mm en een slank profiel. Mooi merk en een smetteloze afwerking, kost een paar centen maar dan heb je ook wat! En wat voor iedere Pilot of Flieger wel een prettig ding is: erg onder de radar

Geconsipeerd als dameshorloge door IWC, die Zwitsers zijn nog niet zo inclusief
met een glimmende (korte) crocoband en een onmogelijke vlindersluiting niet direct een toolwatch, maar op een reguliere nubuck en wat minder glamour eromheen gewoon een daily beater
mooi qua maten en verhouding L2L en dikte gewoon een fijn dragend ding.
Een gesloten case back, geschroefde kroon en voldoende waterdichtheid om niet hysterisch te worden als je je handen wast of tanden poetst.
Al met al een leuk duo met de Omiwatari als genieters horloge.
Huize GMTplus1 kan weer een poosje zonder horloge-paketten-bezorgers, vinden de buren ook wel fijn denk ik