NA: IWC Portugieser Chronograph

Om de aanstaande geboorte van ons eerste kind nog iets specialer te maken wilde ik graag een mooi horloge aankopen. Mooi voor de bruidsschat over 30 jaar :wink:. Zonder kennis van zaken ben ik een zoektocht gestart naar het mooiste horloge voor bijna alle omstandigheden. Door mijn gebrek aan kennis heb ik mij wel vooral beperkt tot de ā€œbekendereā€ merken (Rolex, Jaeger-LeCoultre, Omega, IWC etc.), maar eigenlijk al snel was er een model wat ik er met kop en schouders bovenuit vond steken. Je raadt het al, de: IWC Portugieser Chronograph. Wat mij betreft het ideale horloge, wat zich net zo op zijn gemak voelt op kantoor bij mijn pak, als in het weekend bij de BBQ.

De moeilijkste keuze moest toen eigenlijk nog komen. Welke kleur moest het dial worden? De blauwe dial vond ik iets meer spreken, de witte dial iets meer all-round.

iwc2

Om dit probleem op te lossen heb ik iets gedaan waar hier nog wel eens lacherig over gedaan: Ik heb twee ā€œhommagesā€ van Parnis gekocht. Een donkere en een lichte. Dit om ze gewoon eens iets langer om de pols te kunnen hebben, bij verschillende outfits om te kijken wat me beter beviel.
(fotootje van de dokere, als test even op nato)

Hieruit kwam al snel dat de witte met blauwe wijzers inderdaad beter beviel. En zo geschiedde het. Sinds vandaag in de collectie en ik ben als een kind zo blij:

De wijzers zijn echt blauw, maar in kunstlicht lijkt het al snel zwart. Het lukt me nog niet echt om te kleuren degelijk op de foto te krijgen :slight_smile:

91 likes

Altijd al prachtig gevonden :ok_hand:

1 like

Wat een pracht van een aankoop !!

1 like

Heel mooi! Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst. Geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd met de mooie NA. Maar nog belangrijker, gefeliciteerd met de aankomende NA!!

1 like

Jammer dat je geen tweeling krijgt. Dan was het een stuk eenvoudiger geweest

10 likes

Zeer mooie toevoeging aan het ā€˜gezin’ :stuck_out_tongue_winking_eye: proficiat met beide

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze begeerlijke aanwinst!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horlogehuis, voor een langdurige polstijd!!
Ik wens je er dan ook een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gaaf!:+1::heart_eyes:

1 like

Schitterend!!!

1 like

Prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Een klassieker, van harte!

En zeker over 30 jaar nog steeds begeerlijk! :beers:

1 like

Heel mooi! Gaaf ook dat je er de tijd voor hebt genomen en de investering hebt gedaan om te zien welke je het meest bevalt. Horloges die je met een echte reden koopt zijn eigenlijk altijd blijvers! Veel plezier ermee!

2 likes

Mooi man! Klopt het dat deze er ook is met panda-dial?

1 like

Is wel gemaakt met panda en reverse panda-dial, maar ondertussen niet meer in productie.

1 like

Prachtig deze NA :star_struck: Proficiat en geniet ervan :muscle:

1 like

Goede keuze gemaakt!

1 like

Prachtig horloge natuurlijk. :+1:

1 like

Mocht je een gouden exemplaar zoeken:
https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=52&t=36947

Zeer fraai exemplaar

Edit: De keuze is al gemaakt lees ik nu :smiley:
Excuus! Mooi ding. Enjoy