Toch wel 1 van de meest uitgebalanceerde horloges in mijn beleving.
Heb er ooit 1 aan de pols gehad,ook de witte met geblauwde wijzers,echt een topper.
Veel plezier ermee
Edit:
Ik bedoel niet dat ik 'm in bezit had maar mocht hem een dagje ruilen op de beurs met een collega,hij droeg mijn Seiko van €90,-
Een van de mooiste wijzerplaten van IWC vind ik. Dit model verdient eigenlijk een manufactuur caliber ipv een wobbelende valjoux. De een vindt zo’n wobble juist leuk. Ik vind het vooral afbreuk doen aan luxe gevoel.
Er is nu de 150 year edition met in-house movement (69355 calibre) en deze wijzerplaat. Nu nog een limited edition, maar ik verwacht dat ze deze later ook in de reguliere 3714 gaan plaatsen. Dus je gebeden wordt gehoord .
Prachtig model. Tijdje geleden nog een afspraak met iemand die de blauwe omhad. Je blijft gewoon kijken, wat een beauty net als de witte. Veel draagplezier!
Dat caliber is een veredelde valjoux. Valjoux based dus. De wobble zou eruit moeten zijn bij dat caliber, maar een echte IWC in house bevat toch echt een pellaton opwindsysteem.
Héél slim met die Parnis horloges ! Betaalbaar én een goede test.
Ik heb zelf ook de witte Parnis, maar niet de IWC - alhoewel de Parnis me wel erg bevalt.
Heb wel zoiets gedaan met een Alpha die op een Omega JB Seamaster leek; zelfs de band was zeer degelijk nagemaakt. Was dan op zich ook nog eens een goede Alpha, maar ik kwam dan tot de andere vaststelling dat ik er toch niet 100% warm voor liep, en daardoor dus nooit een Omega Seamaster met golfjes heb gekocht.