Ik was in the market voor een totaal ander IWC model waar ik al heel lang naar kijk. En daarvan had ik bijna de knoop doorgehakt.
Totdat ik dit model tegen kwam. Een beetje met schaamte moet ik zeggen dat ik het model niet kende.
Snel de afspraak van het andere model afgezegd, en meteen deze gekocht.
Ik wil al lang een horloge met sector dial en kleine secondenwijzer.
Er zijn heel wat mooie modellen te krijgen, maar ze zijn voor mij meestal te klein:
Het model is uitgebracht in de 10’s en is een kopie van het model uit 1939. Het uurwerk is ook zo goed als hetzelfde gebleven. Het was een zakhorloge uurwerk.
Het is een flinke jongen met z’n 44mm, maar ik ben een Big Pilot gewend (46.5mm) dus 44 is een peuleschilletje.
De band is origineel, maar ik ben niet zo’n kroko liefhebber.
Ik ben nog aan het overwegen welke band ik erbij ga kopen of laten maken. Het is heel goed mogelijk dat ik er een vintage-look bruine band op zet, zoiets als wat ik door AI heb laten maken:
[quote=“Petteflet, post:6, topic:613506”]Bijzondere verschijning[/quote] inderdaad. Groot horloge! Maar wel cool om zo’n aparte benadering van een chic/dressy horloge te dragen. Ga je voor dagelijks gebruik of toch voor af en toe? Veel plezier van je NA gewenst iig
Ik heb meerdere horloges dus hij zal in de wisselbeurt terecht komen
Maar voor een horloge van 44mm draagt ie bijzonder goed. Hij is maar 10mm dik en vrij licht.