NA: IWC Portugieser Hand-Wound 1939

Ja ja. De naam is een hele mond vol. Maar ik heb m niet verzonnen :grin:
Aan de andere kant: IWC IW544501 bekt ook niet echt lekker.

Anywho.
Vandaag is deze beauty binnengekomen.

Ik was in the market voor een totaal ander IWC model waar ik al heel lang naar kijk. En daarvan had ik bijna de knoop doorgehakt.
Totdat ik dit model tegen kwam. Een beetje met schaamte moet ik zeggen dat ik het model niet kende.
Snel de afspraak van het andere model afgezegd, en meteen deze gekocht.

Ik wil al lang een horloge met sector dial en kleine secondenwijzer.
Er zijn heel wat mooie modellen te krijgen, maar ze zijn voor mij meestal te klein:

Of veel te duur:

Het model is uitgebracht in de 10’s en is een kopie van het model uit 1939. Het uurwerk is ook zo goed als hetzelfde gebleven. Het was een zakhorloge uurwerk.

Het is een flinke jongen met z’n 44mm, maar ik ben een Big Pilot gewend (46.5mm) dus 44 is een peuleschilletje.

De band is origineel, maar ik ben niet zo’n kroko liefhebber.
Ik ben nog aan het overwegen welke band ik erbij ga kopen of laten maken. Het is heel goed mogelijk dat ik er een vintage-look bruine band op zet, zoiets als wat ik door AI heb laten maken:

Dan nu nog een paar foto’s van het horloge zelf:

Even een noodband erop gezet. Ik wil de Santoni niet gebruiken. Er komt een andere band.

55 likes

Proficiat met de NA, ziet er knap uit en ik wens je veel draagplezier ermee.

1 like

Van harte met dit prachthorloge! :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge veel draagplezier!

1 like

Heel mooi ding John.
En bruin bandje gaat er top bij staan :ok_hand:

1 like

Erg mooi horloge. Bijzondere verschijning :ok_hand:

1 like

[quote=“Petteflet, post:6, topic:613506”]Bijzondere verschijning[/quote] inderdaad. Groot horloge! Maar wel cool om zo’n aparte benadering van een chic/dressy horloge te dragen. Ga je voor dagelijks gebruik of toch voor af en toe? Veel plezier van je NA gewenst iig :clap:

Grrr waarom krijg ik die quote niet goed!?

1 like

Die zie je niet vaak voorbijkomen, feli met deze bijzondere aanwinst!

1 like

Dat is zeker een beauty, geniet ervan!

1 like

Mooi strak horloge, Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Wat een mooi horloge, groot idd., maar wel met een goede reden, wat een prachtig uurwerk. Veel plezier ermee !

1 like

Ik heb meerdere horloges dus hij zal in de wisselbeurt terecht komen :slight_smile:
Maar voor een horloge van 44mm draagt ie bijzonder goed. Hij is maar 10mm dik en vrij licht.

2 likes

Gefeliciteerd! Prachtig horloge. 44mm is groot natuurlijk, maar staat prima op je pols. En IWCs dragen heerlijk.

1 like

Gaaf :ok_hand: enjoy!

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

1 like

Mooie wijzerplaat configuratie, gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Zo dan, dat is een hele fraaie! Gefeliciteerd met je aanwinst. Erg mooi. Draag hem met plezier en show hem maar af en toe hier.

1 like

Wauw, mooie aanwinst hoor. :ok_hand:

1 like

Gaaf, gefeliciteerd! Mooi hoe dat uurwerk de kast vult, altijd een fijn gezicht.

1 like

Prachtding! Veel te groot voor mij, gelukkig maar. :smiley: Heb dit uurwerk wel eens geserviced. Zat toen in een F.A. Jones.

Is een uitvoerig bewerkte Unitas in de basis, dus onderdelen zijn zelden een probleem.

1 like