NA: IWC Spitfire

Vandaag weer een aanschaf gedaan. Ik voelde toch ineens wat voor een Flieger. Mag voor mij niet te groot zijn. Eerder had ik een IWC Petit Prince. Mooi, maar toch bleef ik het een beetje jammer vinden van het Eta uurwerk.

Deze nieuwe versie verwijst nog wat duidelijker naar het verleden. Is ook een mm kleiner, namelijk 39mm. En met een inhouse uurwerk met 72 uur gangreserve. Ik ben nu eenmaal gek op inhouse.

Natuurlijk weer met de heerlijk soepele leren band. Er is ook een versie met een groene nato, maar ik houd nu eenmaal niet van de natobanden. (Hoewel groen hem ook goed staat).

Afijn, een paar foto’s maar dan:

IWC snapt inmiddels gelukkig dat ze echt met inhouse uurwerken verder moeten.

Nog een geleende foto:

Voor de geïnteresseerden, hier meer over het horloge.

109 likes

Mooiste iwc flieger van dit moment. Veel draagplezier! :+1:

2 likes

Heel nice! Een mooie Flieger, erg clean.

2 likes

Ik ben gek op de spitfire!!

Los daarvan, wauw wat een geweldig mooi horloge is dit.
Één van de mooiste IWC’s die ik tot op heden voorbij heb zien komen, schitterend.

Lekker van genieten, kan niet mis gaan.

2 likes

1 van de mooiste vliegtuigen, de spitfire. En dit horloge doet 'm zeker eer aan!

1 like

Een hele fraaie! Proficiat Tom!

1 like

Zoals in de beginpost geschreven: 39mm.

1 like

Gaaf! Tijdloze klassieker! Van harte gefeliciteerd :sunglasses: :+1:

1 like

Gewoon een tof ding!

1 like

Geweldig Tom. Wat mij betreft sluit ik mij bij @Tobias aan…dé mooiste IWC Flieger momenteel. :ok_hand:

1 like

Wij hebben een zeer gelijkaardige smaak qua horloges, kennelijk! Deze had ik onlangs ook nog om. Vind het ETA-uurwerkje van de petit prince ook een spijtige zaak, want die blauwe wijzerplaat is echt zo mooi. Ben uiteindelijk niet overstag gegaan voor deze of de petit prince, maar ze blijven even mooi!

Veel plezier hiermee!

1 like

Heel mooi deze IWC. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi model! Ik heb hier wel wat mee. Maar ik weet ook dat ze het niet lang gaan uithouden. Goede aanwinst weer, Tom.

1 like

Fraaie aanwinst! Veel draagplezier

1 like

Proficiat, ben benieuwd of hij blijft als de wittebroodsdagen voorbij zijn, verliest in mijn ogen namelijk altijd van de rest van je collectie.

Desalniettemin wel een leuk horloge :+1:t2:

1 like

Mooi! Veel plezier er mee! :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig zeg! :ok_hand:

1 like

Erg mooi!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie verworvenheid!!
Een schitterend horloge, voor een ruimhartige tijds-beleving!!
Ik wens je er dan ook een glorieuze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like