Het horloge-orakel Tim Mosso over zijn favoriete IWC’s. Onder andere de door mij bovengenoemde Da Vinci Tourbillon komt voorbij. Maar ook de Tribute to Pallweber, wat een persoonlijke favoriet van mij is die ik hier al vaker heb aangehaald.
En Tim reageert zelfs kort op de IWC Romana! Het kijken waard.
Alleen, volgens mij is dit toch echt een handopwinder? Op sommige plekken staat vermeld dat het een automaat is, andere plekken een handopwinder. In mijn ogen is het duidelijk een handopwinder (gezien geen perifere rotor gebruikt is).
En dan gelijk de tweede vraag: hoe makkelijk is de perpetual calendar maanden/jaren vooruit te zetten? Bij een handopwinder zal dat vast met enige regelmaat moeten?
Nogmaals, dank voor topic! En nogmaals gefeliciteerd
Zeer informatief! Bedankt voor het schrijven en veel plezier met dit prachtige horloge! Ik hou wel van complicaties, behalve wanneer ze optreden tijdens een operatie ofzo
Jaren vooruit zetten zal een flinke klus zijn en ook de nodige slijtage met zich meebrengen. Een maand is naar mijn ervaring prima te doen. Het horloge ligt bij mij regelmatig een maandje in de externe kluis opgeslagen en met de bijgeleverde tool van IWC (zie foto in opening post) is hij letterlijk binnen een minuut weer op de juiste datum ingesteld