NA: IWC Ultra thin perpetual calendar

Ik zie dit topic nu pas. Gaaf! Van harte! Wmb is de QP de mooiste complicatie op mn horloge👌🏻

2 likes

Blijkt in de praktijk toch een keurige 36 uur. Dat is niet gek voor zo’n dun uurwerk. Genoemde AP RD2 moet het ook met ‘slechts’ 40 uur doen.

Dus ik hoef niet bij elk rondje m’n horloge opnieuw te winden @Jurk :crazy_face:

Ik neem aan dat je een fatsoenlijke winder hebt voor deze klatser?

1 like

M’n rechter hand

2 likes

Was me helemaal ontgaan! Da’s wel dingetje! Hou m aan de gang!

1 like

Prachtig en leuk verhaal, maar bovenal super horloge. Veel plezier ermee :smiley:

1 like

Op zich niet heel nodig. Er zit een hele eenvoudige en snelle snelverzet functie op. In een paar minuten draai je ‘m een paar maanden vooruit.

1 like

Mwah, dat is best een gedoetje. Als je iets te ver gaat, moet je m stil laten liggen. Makkelijk is t allemaal niet. Maar boeie, je krijgt er heel veel plezier voor terug

1 like

Haha, nee is helemaal geen gedoe. Kroon halverwege (in dus snelverzet-stand), ca 2 dagen per ‘zwengel’ aan de kroon, en dan uiteraard wel op tijd stoppen. Is bij mij, met dit uurwerk, nog nooit fout gegaan.

2 likes

Wat heb ik vandaag genoten van het uitgebreide verhaal en de mooie foto’s!
Ik heb zelf een triple calendar (dus niet eens perpetual) en het is inderdaad een klus om de onafhankelijke functies op tijd te zetten (vandaar mijn winder). Een ontwerp als dit, en dan ook nog vanaf papier, is geweldig.
Geniet van je IWC!

1 like

Wat een mooi en indrukwekkend verhaal over deze hele bijzondere horloges. Veel plezier met deze prachtige aankoop.

1 like

Dat is dus het voordeel van dit Kurt Klaus uurwerk. Het kán niet fout. Geen afzonderlijke correctors voor dag, maand, datum etc. Alles via de kroon.

2 likes

Genieten dit! Mooi verhaal man, leuk geschreven. En uiteraard veel plezier met de NA!

1 like

Wat een verhaal zeg, supergaaf! Nu rest je nog 1 ding en dat is knetter hard genieten van je “dikke” beuker!! :wink:

1 like

Lekker topic en inderdaad behoorlijk graalmateriaal. Het is niet voor niets dat IWC een gigantische replica van het perpetual-uurwerk van Klaus boven de balie heeft hangen in Schaffhausen.

1 like

Daar zou ik graag eens heen gaan!

Hoe kan ik dit topic nou gemist hebben?!?
GE WEL DIG geschreven. Was een genot om te lezen, dank daarvoor!

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met deze aanwinst. De liefde en passie druipen er vanaf.

Uit pure nieuwschierigheid. Wat is een gemiddelde service interval voor zo’n gecompliceerd horloge?

2 likes

Fantastisch geschreven! Zelden zo’n goed topic gelezen op dit forum. En een prachtig horloge! Gefeliciteerd en geniet ervan.

2 likes

Dank voor de complimenten! Ben blij te lezen dat mensen er plezier aan hebben gehad.

Naar mijn weten wordt de service interval niet direct beinvloed door de complicatie. Een service valt alleen duurder uit vanwege het altijd onderdelen en de gecompliceerdheid en benodigde skills.

Voorlopig hoef ik hier gelukkig niet over na te denken, want mijn exemplaar is eind vorig jaar nog bij IWC geweest voor een complete service.

1 like

Mooi verhaal! Leuk om te lezen en tevens een hoop geleerd over de geschiedenis achter dit schitterende stuk.

Veel plezier met het dragen ervan!!!

1 like