Gaaf hoor. Heerlijk leesvoer zo op de vroege ochtend. Prachtig horloge
Wow! Mooie “longread” smullen
Gisteren alleen even de plaatjes bekeken, en snel gereageerd. Maar wat een geweldig stuk geschiedenisles! Bedankt voor het delen. Daar moet flink wat tijd in hebben gezeten om dit allemaal te vergaren.
Dit zou voor mij al genoeg zijn om het horloge ook daadwerkelijk te willen bezitten. Mooie geschiedenis.
Ben ik trouwens de enige die:
een hele vriendelijke, intelligente en ingetogen indruk vind maken. De aardigheid spat gewoon uit z’n ogen.
Gisteren vond ik nog van:
dat ik het het mooiste zou hebben gevonden als de witte wijzerplaat in de platina kast had gezeten, maar ik kom daar op terug. Ik vind de gouden met witte kast de mooiste versie. Het blauw staat prachtig bij het geelgoud.
Geniet van je aanwinst, nogmaals
Leuk om te zien
Coole benamingen ook; de “all or nothing” rocking bar
Zit ook in horloges met minuut slagwerk, alles of niets is een veiligheid voor het geval de drukker niet goed wordt ingedrukt => gevolg: deel van de beweging gebeurt niet en er kunnen fouten ontstaan.
Ah, nooit over nagedacht dat zoiets nodig kan zijn. Maar ingewikkelder dan een gewone chrono heb ik ook nog niet van binnen bekeken
Ontzettend mooi horloge en interessant verhaal om te lezen! Geniet ervan
Prachtige aanwinst. Heel veel plezier ermee!
Heerlijk informatief stukje leesvoer, dank daarvoor!
Gefeliciteerd met de NA!
Zeker, maar dat is de lol van de zoektocht! En is ook wel de reden dat ik het horloge uit eindelijk heb aangeschaft. Hoe meer ik erover leerde, hoe interessanter het werd. Het kostte vooral tijd om alles om te zetten in dit NA topic, maar ook dat heb ik met plezier gedaan.
Wat betreft het geelgoud. Het is mijn enige massief gouden horloge momenteel, maar hij is zo dun en onopvallend dat het er erg bij past. Een platina horloge voelt deels ook speciaal vanwege het gewicht, maar door het dunne profiel is dat verschil nihil. De gouden is 50gr en de platina 60gr.
Mijn Platina Cartier Tortue, ter vergelijk, is ruim 90gr en qua breedte en lug to lug vrijwel gelijk aan de IWC.
Dit topic heeft me geïnspireerd en ik heb besloten op een platina ref. 2050 te gaan jagen.
Zo dan, leuk om te lezen! Erg gaaf. Bij deze dan zeker nogmaals de uitnodiging om hem eens ‘in the metal’ (wel verkeerde metal ) te bekijken.
Als je iets wil weten, stuur maar DM.
Zeker! Altijd welkom.
Het bandje is niet origineel IWC. De verkoper gaf aan dat het mogelijk Kaufmann is. Staat geen merk in geprint
Ik heb net een Kaufmann binnen. Mooie banden. Merk staat erin gestanst.
Persoonlijk zou ik hier een bruine kroko zonder stiksel opzetten, van Hirsch of Rios, die zijn heel soepel en plat. Zoiets:
Ik heb net een mooie hagedisband gekocht, maar die is helaas 20mm voor de Tortue. Deze heeft 18mm lugs. Ik ga eens kijken wat ik hier nog aan baanden heb liggen. Meeste is 19 of 20 helaas. Moet zeggen dat deze zwarte ook niet misstaat al kies ik zelf nooit voor zwart
De beste banden die ik heb zijn van Torrestraps. Het voordeel is ook dat je ze helemaal naar wens kunt laten maken.
Prachtig gewoon! Zowel het horloge als het verhaal. Ik heb het geboeid gelezen.
Perfect vertelt, mooi verhaal en pracht uurwerk