NA: IWC Ultra thin perpetual calendar

Heel mooi en gaaf verslag , veel plezier met dit prachtige horloge! Wat ik zelf erg cool en “handig” vind is de bijgeleverde houder om de complicatie te verzetten- heel clever :ok_hand:t2: Enjoy !!

1 like

Wat een ontzettend mooi horloge. Chappau!

1 like

Mooi horloge met een mooi verhaal! Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi en goed verhaal. Bijzonder fraai horloge -ook qua uurwerk. Ook mooi dat Gunther Blumlein werd aangehaald. Gunther Blumlein is helaas veel te vroeg overleden. Inderdaad speelde Gunther Blumlein -en IWC een grote rol bij het -weer- op de kaart zetten van Lange. Volgens mij zijn er de nodige eigenaren van een Lange hier niet van op de hoogte. Dus goed dat het nog eens wordt gezegd.
Tevens geeft dit stuk ook aan hoe bijzonder IWC is.

1 like

Ik was erg benieuwd naar de binnenkant, was even zoeken maar zo ziet het eruit:

https://www.estatesconsignments.com/product/iwc-romana-perpetual-calendar-platinum-ref-iw2050-mens-moonphase-leather-band-1998/

3 likes

Het is een keurige afwerking die je van JLC/IWC verwacht, niet heel hoogstaand verder, dat zit hem meer in het ontwerp en de techniek. Dit is overigens de JLC839, die heeft een andere bruggen en een jewel minder dan de 849. Ik heb gelezen dat zowel de 839 als de 849 is gebruikt. Wat op zich wel zou kunnen omdat de transitie van 839 naar 849 ook in die begin jaren 90 plaatsvond. Ik weet niet welk uurwerk in mijn IWC zit.

Mooi zeg. De kwaliteit en afwerking spatten ervan af. Persoonlijk had ik het liefste de witte wijzerplaat in de chromen kast gezien, maar het goud misstaat ‘m absoluut niet.

1 like

Heftig mooi horloge uit de hogere, zo niet hoogste categorie.

1 like

Zoals beloofd: ademloos zitten lezen. In de voorbereiding van deze aankoop is de nodig aandacht, zorg, tijd, energie en liefde gaan zitten. Doet me enigszins denken aan de 3-delige NA van de Christaan van der Klaauw Planetarium van @mauzer. Veel dank voor je 2.600 woorden. Hadden er nog meer mogen zijn als je daartoe de behoefte had gevoeld. Ik heb weer wat geleerd en genoten. Aan jou de eer om met regelmaat de Romana te beleven. Veel genoegen daarmee!

2 likes

Prachtig, veel draagplezier!

1 like

Eerlijk is eerlijk, heb nu eerst je foto’s bekeken en ga later alles lezen.
Maar natuurlijk feliciteer ik je met deze mooie IWC en wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:

1 like

Bedankt voor de complimenten! Ik ben blij dat mensen met genoegen het stuk lezen en er nog iets van opsteken.

Absoluut! Ik ben doorgaans een impulsieve En opportunistische koper als het om horloges gaat, maar de twee horloges waar ik echt langere tijd naar heb gezocht: Ebel chronograaf en deze IWC, zijn mogelijk wel m’n favorieten.

2 likes

Verrassend klein uurwerkje eigenlijk.

1 like

Voor mensen die meer over de techniek achter de JLC 839 willen lezen kan ik dit artikel zeer sterk aanbevelen:

@tompj zal dit leesvoer al wel kennen, vermoed ik?

1 like

Klopt.

Kunstwerkje, dat 849 uurwerk.

3 likes

Geniet van dit mooie horloge! :hugs::pray:t3:

1 like

Ik zou hem graag eens van dichtbij zien

1 like

Echt wat speciaal. Geniet ervan!

1 like

Ik woon redelijk centraal in Nederland en sta altijd open voor GTG’ers en dergelijke. Graag zelfs :+1:

2 likes

De perpetual module die er bovenop zit is wel een stukje groter volgens mij. Kan er niet echt gegevens over vinden, maar als ik zie hoe dicht die maanfaseschijf bij de rand van de wijzerplaat zit moet die module wel groter zijn :thinking:

2 likes