NA: Jaeger Lecoultre Master Geographic

Afgelopen zaterdag was ik met @bauhaus op horlogesafari in Amsterdam. We gingen niets kopen, alleen kijken. Na AWCO en AVW en een fijne lunch wandelden we naar de PC.
Daar uitaard zo’n beetje alle winkels af. Ik wilde graag twee dingen passen: een Vacheron Constantin Overseas en een JLC Reverso.

De VC viel erg tegen. Vrij grof en groot. Die kan van het lijstje.

Bij JLC vond ik een paar Reverso modellen fraai, maar wel even wennen die kastvorm. Even laten bezinken. We hadden een leuk gesprek met een van de medewerkers die een echte liefhebber en expert bleek.

Onderweg naar buiten toch nog even één blik op een vitrine. Knal! Ik werd meteen getroffen door de Geographic. Jeetje wat mooi. Een warm gevoel van verliefdheid maakte zich van mij meester. Eentje die mijn honger naar een gecomliceerde dress-achtige mag stillen?

Even laten bezinken gedurende het weekend. Vandaag heb ik hem opgehaald. Onweerstaanbaar.

Dit model heeft een tweede tijd die verspringt door aan de kroon op 10 uur te draaien. Daarmee draait de stedenschijf onder op de wijzerplaat door en toont de subdial onderaan de bijbehorende tijd. Net naast die schijf een dag-/nachtindicator.

De linker subdial toont verder de gangreserve en de rechter de datum.

Met die witte plaat en de wat dikkere kast vormt hij een mooi koppel met mijn zwarte JLC Ultra Thin Moon. Beide hebben overigens een voor mij ideale diameter van 39mm.

Afijn, bijgaand de eerste foto’s:


Ter illustratie nog eentje van zijn broertje waar ik ook nog steeds heel blij mee ben:

150 likes

Toffe aanwinst, je gaat hem niet slijten aan mij, maar wel gaaf. Je houdt wel van een complicatie meer of minder of niet. Die Nomos kan er ook wat van.

Goede vangst!

2 likes

Heel mooi! Gefeleciteerd :+1:

1 like

Heel gaaf Tom! Beetje druk maar toch in balans. Knap gedaan JLC. Geniet ervan.

2 likes

Mijn Nomos Weltzeit gaat het nu moeilijk krijgen. Ook wit en ook een wereldtijdencomplicatie (wat eenvoudiger dan). We gaan het zien…

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Gefeliciteerd met deze fenomenale verworvenheid!!
“Het ware, het goede en het schone”!!
Ik wens je derhalve een sprankelende tijd met dit wonder der horlogerie. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

zo mooi! Van harte!

1 like

Prachtige aanwinst! :heart_eyes:

1 like

Geweldige NA :ok_hand:
Veel draagplezier :+1:

2 likes

Kan er weer een grail van mijn lijstje af dus… Nog nooit in het echt gezien of gepast, dus dit is erg nuttige info :+1:

Schitterend, de Geo!

1 like

Wauw gefeliciteerd, mooi duo!

1 like

Prachtig Tom! Gefeliciteerd!

1 like

Waar heb je de Overseas gepast? Was het de date-only 4500v? Wil ik ook eens proberen.

Wow wat een aanwinst! Prachtig design en interessante functies. Enjoy!

1 like

Date only in wit. Bij Gassan in de PC.

Wat een horloge! :champagne:

1 like

Een mooi duo. Proficiat met de nieuwe aanwinst.

1 like

Wat een kanjer !!!
Wat een top collectie heb je.
De ene pracht na de ander !!!

1 like

Prachtige aanwinst! Geniet ervan.

Het ‘broertje’ is mijn droomhorloge - verschil moet er zijn. :see_no_evil:

2 likes

Gefeliciteerd! Doe mij maar het broertje, maar dat neemt niet weg dat dit ook een pracht horloge is!

1 like