NA: Je bent wat minder jong en je wilt wat.

Geschikt muziekje erbij:

Maar eerst even terug naar precies 12 jaar geleden. Toen werd ik 18, en besloot ik als Officiële Volwassene, dat ik een Echt Horloge moest hebben. Wat neem je dan? Een Seiko 5? Een mooie tweedehands klassieker? Het was de financiële crisis, tùùrlijk verkoopt men een Omega voor 50€. :wink:

Nee, ik liep de Lucardi binnen met niks en buiten met dit: Een Casio Edifice EF-500. Want het moest flashy en stoer zijn. Het is in ieder geval geen Diesel, dat was een gevalletje “horloge loopt met man om pols” geweest. :smiley: Geen slecht horloge, en ik heb hem nog altijd. Aan de andere kant heb ik het horloge indertijd een jaar of 2-3 gedragen, het batterijtje raakte op en toen heeft die jarenlang leeg op het nachtkastje gelegen, tot een tijdje terug. Een mens verandert (zeker een jongvolwassene), en zo ook zijn smaak. Zeker geen lelijk horloge,maar ik vind de dial te druk door de subdials (sorry, geen fan van chronografen met 3 subdials, 2 gaat net) en zwart is niet mijn favoriete kleur voor op een horloge, te donker.

Precies 12 jaar later denk ik behoorlijk anders over horloges. Subtieler, bij voorkeur bijna “saai”. Day/date mag maar dat is het ook. En bij dresswatches heeft automaat mijn voorkeur. En zo kwam het dat vrienden aan mij vroegen wat ik wilde voor mijn verjaardag. Nu ben ik niet rijk, mijn vrienden ook niet per se. Maar al enige tijd had ik de vermaarde Presage lijn van Seiko op het oog, goed betaalbaar en met wat inleg van mijn kant nog haalbaar als cadeau ook nog. Zat lang te twijfelen over de kleur, maar toen ik het horloge in het echt paste toch besloten voor de lichtblauwe te gaan in plaats van de donkerblauwe.

Dus, voor mijn dertigste verjaardag, dit heerlijk genot om mijn pols.

Als een kind zo blij, wat een tof ding is dit. Moest wel even terug naar de juwelier om maar liefst 6 schakels uit de band te laten halen, laten we zeggen dat Seiko scheutig is met schakels en ik niet scheutig met mijn polsomtrek. Wel een pluspuntje voor straps op dat vlak, zit je daar niet mee te hannessen.

Begin wel een beetje een Seiko hoarder te worden, als ik het goed tel is dit nummertje 6. Niet mijn schuld, moeten ze maar niet zulk fijn spul maken. :wink:

146 likes

Prachtig, gefeliciteerd met dit iconische horloge!

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge. Staat ook nog altijd op mijn wensenlijstje, dus begrijp je keuze volkomen. Geniet ervan☺️

1 like

Mooi verhaal! Gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

1 like

Haha wat een leuk verhaal! En wat is het toch ook een pracht horloge. Ik ben al dagen aan het wikken en wegen wat mijn volgende horloge gaat worden en de Presage staat daar ook bij.

Dit leuke stukje zou zomaar kunnen zorgen voor nieuwe Presage drager :wink:

1 like

Ja, wijzerplaten maken kan Seiko als de beste. Gefeliciteerd, zowel met het horloge als met je verjaardag :wink:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi horloge! Gefeliciteerd en veel plezier ermee :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd, geniet er van. Mooi horloge hoor.

1 like

Mooi horloge man! Die plaat staat hem echt fantastisch en je hebt ook een mooie kleur uitgekozen.
Veel plezier ermee.

1 like

Van harte! Blijft een fantastisch mooi horloge. Goede kleur ook!

1 like

Gefeliciteerd! Heb zelf ook al circa 5 jaar lang een mooie presage, specifiek de “blue moon” zoals ze daar binnen de cocktail time serie naar verwijzen. Deze skydiving is ook erg vet!

Geniet ervan en veel draagplezier!

1 like

Leuk verhaal en een lekkere aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd. Prachtig, die Seiko.

1 like

Dat is een mooi horloge :ok_hand: veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi! Veel plezier ermee

1 like

:joy: problem solved ?

2 likes

@WeinigGeld-WeinigSmaak, van Harte Gefeliciteerd met je 30ste verjasrdag; een mijlpaal, waaraan ik zélf óók nog met plezier terug denk, nog áltijd.

Wat een práchtig horloge, deze lichtblauwe Presage van Seiko. De kleur is een mooie TiffanyBlue-achtige teint, fris en met durf óók een ‘warm-aanziend’ horloge, you get my drift ?

Maak van vandaag, op deze Tweede Pinksterdag, een mooie zonnige feestdag, voor je verjaardag én de ‘goede geest die over de mensheid is uitgestrooid’.

Ieder jaar is Pinksteren daardoor één groot feest, net als jouw verjaardag ieder jaar één groot feest is. :smiley:

1 like

Van harte met deze NA!

Veel plezier ervan.

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:Proficiat!

1 like