Er zijn van die horloges die je maar niet los kunt laten maar waarvan je weet dat ze er nooit zullen komen.
Voor mij is dat een Tudor BB58.
Waarom ?
Dat soort existentiele levensvragen kan ik niet beantwoorden.
Waarom niet?
Dat kan ik wel beantwoorden, namelijk:
Maatvoering en prijs.
Ik ben er wel achter inmiddels dat ik niet groter moet hebben dan max 40mm en vooral, lug to lug écht onder 47mm voor mijn 16,5cm pols.
Prijs, de Tudor zal zijn geld wellicht dubbel en dwars waard zijn maar ik heb een GOUDEN regel als het gaat om mijn horloge aanschaf en dat is:
Budget alleen uit mijn fooiengeld ( werk in de Horeca ) mazzeltjes of verkoop van andere horloges.
Met deze " beperkingen" kan ik die BB58 natuurlijk wel vergeten, tenzij hij krimpt op 90 graden blijft hij te groot voor me en ik ga mijn pols niet verder trainen
En toen kwam onderstaande San Martin voorbij.
Ja ja een Chinees, schaamteloos gejat, noem alles maar op…
Gelukkig koop ik horloges voor mezelf en niet voor anderen dus dat soort argumenten heb ik niets mee.
Zo lang het niet FAKE is, vindt ik het allemaal prima.
Nu heb ik ooit een San Martin gehad en ik was echt enorm onder de indruk van de kwaliteit.
Dus niet moeilijk voor mij om deze te bestellen.
In de sale via Watchdives.com én vandaag binnen zonder extra invoer / douane kosten.
Het eniige maar dan ook echt het enige wat ik graag anders had gezien is het logo op de kroon, op de dial en clasp het Hexad logo en dan zo’n S op de kroon is jammer.
Maar zeker geen dealbreaker want 99% van de tijd kijk je er toch niet naar.
Genoeg geluld, nu foto’s van de :
WATCHDIVES X SAN MARTIN 6200 BB58 RETRO WATCH SN004- LIMITED EDITION