NA : je kan niet alles hebben, maar wel een beetje....

Er zijn van die horloges die je maar niet los kunt laten maar waarvan je weet dat ze er nooit zullen komen.

Voor mij is dat een Tudor BB58.

Waarom ?
Dat soort existentiele levensvragen kan ik niet beantwoorden.

Waarom niet?
Dat kan ik wel beantwoorden, namelijk:

Maatvoering en prijs.

Ik ben er wel achter inmiddels dat ik niet groter moet hebben dan max 40mm en vooral, lug to lug écht onder 47mm voor mijn 16,5cm pols.

Prijs, de Tudor zal zijn geld wellicht dubbel en dwars waard zijn maar ik heb een GOUDEN regel als het gaat om mijn horloge aanschaf en dat is:

Budget alleen uit mijn fooiengeld ( werk in de Horeca ) mazzeltjes of verkoop van andere horloges.

Met deze " beperkingen" kan ik die BB58 natuurlijk wel vergeten, tenzij hij krimpt op 90 graden blijft hij te groot voor me en ik ga mijn pols niet verder trainen :wink:

En toen kwam onderstaande San Martin voorbij.

Ja ja een Chinees, schaamteloos gejat, noem alles maar op…
Gelukkig koop ik horloges voor mezelf en niet voor anderen dus dat soort argumenten heb ik niets mee.
Zo lang het niet FAKE is, vindt ik het allemaal prima.
Nu heb ik ooit een San Martin gehad en ik was echt enorm onder de indruk van de kwaliteit.

Dus niet moeilijk voor mij om deze te bestellen.
In de sale via Watchdives.com én vandaag binnen zonder extra invoer / douane kosten.

Het eniige maar dan ook echt het enige wat ik graag anders had gezien is het logo op de kroon, op de dial en clasp het Hexad logo en dan zo’n S op de kroon is jammer.
Maar zeker geen dealbreaker want 99% van de tijd kijk je er toch niet naar.

Genoeg geluld, nu foto’s van de :

WATCHDIVES X SAN MARTIN 6200 BB58 RETRO WATCH SN004- LIMITED EDITION

100 likes

Gefeliciteerd met je NA. De BB58 meet slechts 39mm dus zou prima op jouw pols passen lijkt me. Gewoon je fooien blijven opsparen dan komt die Tudor er vanzelf wel een keer

4 likes

gefeliciteerd past je prima :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! Tja een chinese kopie. Maargoed, wel een hele lekkere en dat voor onder de 300 euro.

38mm
46 l2l
Nh36 caliber
Strakke afwerking
Wel beetje een flets safiertje maarja, voor sub 300😯

Geniet ervan. Voor dat geld echt een lekker horloge.

Stiekem hoop ik dat ze ooit een goede eigen design afdeling maken. Met een goed eigen design en deze specs/kwaliteit, zouden ze exploderen in 't lagere segment.

5 likes

Mooie prijs/kwaliteit lijkt mij.
Dit horloge kun je nu dragen, een BB misschien pas over jaren.
We moeten gewoon wat meer fooi geven met z’n allen, veel plezier.

4 likes

Ik heb hem een keer mogen passen en helaas is het om mijn pols geen match.
Anders had ik zéker mijn fooien opgespaard :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een leuke introductie van een getalenteerde tijdgenoot!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Mooi. Ik vind dit een leuk merk. En deze is een goede maat. De meeste 'heren’horloges zijn zo groot.

2 likes

Thanks, en fooi geven is gelukkig geen verplichting, ik doe dat ook alleen als mijn ervaring en service beter is dan ik had verwacht.
Wij ( Horeca ) zijn niet afhankelijk van fooien, wél van onze houding en service.:wink:

2 likes

Mooi horloge,helemaal niks mis mee, beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen :sweat_smile:
Gewoon even doorsparen, want er komen nog genoeg BB58’s in het blauwe gedeelte

1 like

Jazeker, ik heb hem al eens gepast en voor mij gewoon te groot helaas.
Als Tudor met een gekrompen versie komt, dan wellicht.

1 like

Proficiat met je mooie aanwinst :ok_hand: Een leuke introductie enne…je kunt op deze manier vele nieuwe aanwinsten scoren toch :ok_hand:

1 like

Mooie nieuwe aanwinst, SM maakt hele leuke dingen en kwalitatief prima, veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. Heel veel plezier ermee.

1 like

Mooi horloge, geniet ervan.

1 like

Goeie keuze. Veel plezier ermee

1 like

Leuke NA hoor :+1:t2:

Veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi ding! And great value for money!
Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Had je dit horloge gekocht als het niet een 1 op 0,999 kopie was geweest van de Tudor?

Dat zelfs de “fabrikant” de naam bb58 gebruikt zou ook een aanwijzing kunnen zijn.

De echte is overigens zelfs een millimeter kleiner dan deze schaamteloze kopie, om maar je eigen woorden te gebruiken. Voor dit best nog wel aanzienlijke bedrag zijn zoveel prachtige keuzes te maken bij merken als Citizen of Seiko bijvoorbeeld.

4 likes

Heel veel.plezier en geniet ervan!

1 like