NA Jenny Caribbean Reissue 50th Anniversary

Euh… bedankt voor het delen!! Interessant en hele mooie aanwinst, enjoy!

1 like

Thanks, ga ik zeker doen. Ik ben ook nog nieuwsgierig naar de andere kleuren maar vooral nog op zoek naar de bijbehorende Jenny BOR.

1 like

Dat moet voor die mensen dan balen zijn geweest toen ze voor 499 dollar op mass drop kwamen. :face_with_hand_over_mouth: Of was dat een andere uitvoering?

Wel een mooi horloge.

1 like

Tja, risico van het vak. Het feit dat Jenny erna geen andere horloges uitgebracht heeft en het een vrij onbekend merk is heeft daar ook mee te maken. Merendeel zijn het de liefhebbers van het merk / een aantal Doxa fans die bekend zijn met het merk. De reissue is uitgebracht in diverse kleuren maar allen eenmalig en gelimiteerd. Ik gok dat die van massdrop restpartijen waren van die reissue. Ze zijn nooit uitverkocht geweest. Ik kwam die actie een paar weken geleden tegen inderdaad. De actie zelf gemist maar heb deze voor een redelijk vergelijkbare prijs als je de invoerkosten en verzendkosten meerekent voor die massdrop actie.

1 like

Even voor de compleetheid, naast mijn zilveren zijn dit de andere uitvoeringen.
Allen waren leverbaar in de rubber strap of BOR configuratie.




804949ef-40b2-4e3c-b66d-740dc92b9111

Ik heb ergens gelezen dat die blauwe erg bijzonder moet zijn in het echt.

4 likes

Hele coole aanwinst!

Geniet ervan! :+1:

Ik heb de gele destijds nog nagejaagd. Maar die waren als eerste weg destijds.

1 like

Prachtige aanwinst, leek om ook eens wat te leren over dit mooie merk!

1 like

Interessant achtergrondverhaal! Erg leuk om ook alle verbanden te ontdekken tussen de verschillende merken. Dank!

1 like

Erg leuk verhaal.
Daarom zit ik op dit forum.
Elke dag leer ik weer bij.

2 likes

Proficiat

1 like

Weer wat geleerd, had nog nooit van dit merk gehoord

1 like

Ja prachtig horloge! :raised_hands:

1 like

Cool. Erg cool. Leuk de de “lumepip” op 12 er niet “op” zit, maar zichtbaar is doordat de bezel gestanst is, als je begrijpt wat ik bedoel :grinning:

1 like

Hij zit er inderdaad niet “op” maar dat stanzen moet je even toelichten.

1 like

Uit de ring van de bezel is volgens mij een vormpje gestanst waardoor de lume die eronder zit zichtbaar wordt. :sunglasses:
Gaaf horloge iig :+1:

1 like

Ontzettende gave aanwinst en bedankt voor de leuke uitleg mbt de historie! Veel nieuwe dingen geleerd! :sunglasses::+1:

1 like

Mooi horloge, en dank voor de uitleg en historie. Was allemaal nieuw voor mij, top!

1 like

ah oke, ja zo lijkt het inderdaad ja. Dank voor de toelichting. Hierbij een foto van de lumen.

3 likes

Voor de mensen die willen weten hoe de decompression bezel af te lezen dient te worden, hierbij een uitleg van Watchuseek:

Deco bezel is based on the U.S. Navy’s dive table and uses the 120 Rule.
Between every 5 minute mark on the inside of the bezel is a depth in feet indicated by the # inside the box.
Between the 12 and 5 is the number 60, which is 60 feet. The 120 Rule means you subtract your dive depth from 120 and that gives you the time in minutes you can remain at that level and not make a decompression stop. So you see 60 minutes in the middle of the bezel and the corresponding 0 above that on the outer bezel.
Stay at 60’ for 70 minutes and you’ll see the corresponding deco time in minutes, etc.
Set the bezel diamond to the minute hand and it will provide elapsed time of your dive.
A 5-minute ‘safety stop’ at 15’ should always be made though for ‘no deco’ dives.

2 likes

Graag gedaan, die verbanden vindt ik ook erg leuk. Kwam gisteren nog een stuk tegen over Squale die ook een link heeft met dit verhaal. Ik ga dit nog een keer aanvullen hiermee.

2 likes