Gezien het feit dat je deze niet zo veel ziet een beschrijving van mijn nieuwe aanwinst.
Zondag avond op de bank lekker op internet aan het speuren. Ik heb een Rolex 216570 polar te koop dus was tegelijkertijd bezig om vragen , verzoeken etc hieromtrent te beantwoorden.
Tijdens mijn zoektocht viel mijn oog op deze jlc Deepsea chronograph. Ik had verleden week een jlc mcc2 ceramic gekocht echter die bleek niet in de staat te zijn zoals omschreven en is retour verkoper gegaan. Dit keer was de verkoper op rij afstand en was het een redelijk recent exemplaar (2015). Ik kon het horloge dus persoonlijk bekijken/ophalen.
Mail gestuurd en lekker snel antwoord. Foto’s goed bekeken, info over verkoper ingewonnen op diverse sites en voor mij faire prijs en inruilprijs voor de 216570 afgesproken. Vanmorgen opgehaald en horloge was exact als omschreven, top!
Verpakking
Voor wat je er aan hebt toch leuk dat het een mooie groene leren doos is met mooie kwaliteit omdoos. Boekjes mooie kwaliteit (zeer dik papier en mooi gedrukt). Certificaat voorzien van alle gegevens en jlc sticker (word niet altijd gedaan weet ik uit ervaring). Al met al zeer netjes.
Maatvoering en kenmerken
De jlc is een voor mij perfecte maat, 42mm met geen overdreven lange lugs. Dikte is bescheiden, 14mm. De zwarte bezel is unidirectionaal in 60 kliks en lijnt perfect uit.
Caliber
Betreft het in house caliber 758, 65 uur powerreserve en met de kenmerkende chrono indicator (wit stand-by, rood/wit chrono loopt, rood chrono is gestopt maar nog niet gereset). Voorzien van twee barrels, column wheel and vertical clutch (weet niet echt wat dat allemaal is ️)
Dial
De dial is matzwart , soort zandstraal effect en met zwart en wit zeer goed afleesbaar. Geen datum dus mooie symmetrie.
Wijzers
Zeer elegant en de juiste lengte: minutenwijzer uitgelijnd met de bovenzijde van de indici en de urenwijzer met de onderzijde.
Lume
Nog niet getest maar moet zeer goed zijn
Water resistent
10 bar maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met dit het water te gaan. Bandje is kalfsleer met soort rubberen coating dus die zal er ook niet beter op worden als het nat word.
Chrono pushers
Vintage Style pushhers, helemaal gaaf!
Kroon/gesp
Unlabelled kroon en gesp. Had voor mij wel iets van jlc op mogen staan.
Bandje
Kalfsleer, mooie kwaliteit, tropical look. Zeer soepel.
En nu wat foto’s. Indien je ze opent worden ze scherper volgens mij.