Na: jlc tribute to polaris

In 2008 was de gekte net voor mij begonnen, de hobby was nog onschuldig en leuk, alleen nerds vonden horloges “iets”, status en prijzen waren voorbehouden tot penoze/patjepeeers en ik had geregeld echt leuke ontmoetingen met medeliefhebbers (er is zelfs een lid een keer uit Brabant gekomen op zaterdag avond om foto’s te maken van mijn iwc 3227, thuis; en er was geen moment dat ik ook maar dacht dat er andere bedoelingen dan liefhebberij zouden kunnen zijn).

Het was een tijd dat ik nachten kwijt was aan leden op timezone die technische uitleg gaven, kasten uit elkaar haalden, uurwerken demonteerden, platina bewerkten. Bij de zin van luxe was er een lid (Rainer B)die een werkbank thuis had en wel eens een patek uit elkaar trok.

In die tijd, weet ik nog goed dat ik kwijlend naar deze jlc zat te kijken, maar dat die - heul veul - buiten handbereik lag voor me. En zou blijven…of toch niet?

Historisch correct, fauxtina zonder dat het storend is, plexiglas van drie verdiepingen hoog; lekker geschilderde letters op de bezel waar de Japanners van Grand Seiko spontaan een schooltje kogelvissen van zouden smullen: i love it.

Ik zou graag weer teruggaan naar die tijd, iets meer nerd en iets minder schreeuwen; maar hoe?

Workshops opzetten met horlogehuizen? Horloge makers? Rondleidingen vragen? Of is dat een relikwie uit het verleden?.. in ieder geval staat die jlc daarvoor symbool voor mij, en ik ga er lekker van genieten… tot mijn vrouw de rekeningafschriften vindt :slight_smile:

97 likes

Mooie aanwinst!

1 like

Prachtig!

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Klassieker! Prachtig

1 like

Heel mooi, veel plezier ermee!

1 like

Gaaf! Ben jaloers, wat een tof ding!

1 like

Tjee wat gaaf!!! Ja dit is next level :sunglasses:

1 like

Van harte proficiat en inderdaad een hele mooie aanwinst!

:ok_hand::ok_hand:

1 like

Phoah… Prachtig mooi horloge!

En dit is een hele mooie, tevens door mij gedeelde, wens. :point_down:

Enfin: geniet van dit epische horloge!

1 like

Hele gave aanwinst! Proficiat. En als de kantoren weer een keer opengaan kom ik hem graag een keer live bekijken in Oeteldonk.

1 like

Heel fraai, gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi! Veel draagplezier :+1:

1 like

Ik geloof dat @floris nog ergens een teletijdmachine wist te staan.
:smile:

Heel mooie JLC trouwens .

2 likes

Je hebt WAT gekocht??

HIj is prachtig!

1 like

Mooi hoor, geniet ervan!

1 like

Ik begrijp je naam ook ineens.
Prachtig horloge!

1 like

of gek wordt van het alarm :wink:

Gave aanwinst! :+1:

1 like

Die ging vanmorgen om een uur voor het normale opstaan af, opstartprobleempjes :slight_smile:

1 like

Ontzettend cool :+1: