Het werd de hoogste tijd mezelf weer eens te trakteren op een horloge. Heb namelijk op professioneel vlak wat hobbels genomen, knopen doorgehakt en ben andere wegen ingeslagen. Een prima excuus dus!
Mijn verzameling bestaat in de basis uit Seiko aangevuld met Tissot, Bulova en Casio. Meer van hetzelfde kan nooit kwaad maar aan de andere kant doet verandering van spijs eten. Het werd een zoektocht…
Avonden heb ik besteed met speuren op de bekende verkoopwebsites en het blauwe gedeelte van dit forum. Bij gewekte interesse de geschiedenis van het merk uitgeplozen en me verdiept in verschillende kalibers. De twijfel bleef aanhouden, daarom besloot ik mijn licht eens op te steken bij Jaap van Ten2Two.
Werd het een chronograaf, een duiker of gaan we toch luxe Zwitsers? Na diverse modellen gezien en om de pols geprobeerd te hebben besloot ik toch het spaarvarken leeg te schudden voor de Tudor Black Bay smiley.
Een mooi merk, het kort geleverde ETA uurwerk, de burgundy red bezel die echt anders is dan wat ik al in de verzameling had en zeg nou zelf, smoelt lekker toch?
Ja, die zag ik voor het eerst in een etalage in Engeland (Norwich, 2014 of 2015) en dat ding trok me als een magneet. Nooit gekocht, want ik ben niet zo kapot van de Wilsdorf-marketing, maar elke keer als ik er eentje zie krijg ik lichte jaag- en koopdrang. Erg mooi, gefeliciteerd!
Mooi hoor! En deze zijn door elke gesjeesde ex-pro horlogemaker te servicen, ook nog. Enige dat er nodig is zal hooguit een nieuwe opwindveer zijn, verder bulletproof. Is de allerhoogste graad ETA trouwens, zie je niet vaak.