NA: Junghans Max Bill

Sinds ik mijn Bulova precisionist en moonphase horloge heb, ben ik omgegaan en fan van quartz horloges. Geen gedoe met iedere dag het horloge aan zwiepen (ik wissel graag van horloge) en aanpassen van datum, dag en tijd. Gewoon oppakken en gaan. Misschien is het een fase maar wel eentje die me rust geeft. Heb van begin af aan al een zwak voor de Junghans Max Bill gehad. Afgelopen week zonder echt doel wat rond gekeken op het internet en kwam een Max Bill quarz tegen bij Altherr. In de sale voor <€400. Hebben!!Maar die maat van 38mm he… Is dat niet veel te klein voor op een pols van bijna 20 cm? Arghhh. Dus de hele avond met een schuifmaat, meetlint en de andere horloges in de weer geweest en tegelijkertijd internet uitgespeeld op ervaringen van het horloge. De meeste reviews leken aan te geven dat het horloge het goed doet op grotere polsen. Maar ja… stond het er wel echt of wilde ik het horloge zó graag dat ik ging lezen wat ik wilde lezen? Net zo lang doorgegaan tot de vrouw er gek van werd en daarna nog meer. En dat allemaal voor <€400. De mogelijke medische kosten als gevolg van de keuzestress en overpeinzingen hadden inmiddels het aankoopbedrag van het horloge al ruim overstegen :joy:. Al twijfelend en peinzend in slaap gevallen en de volgende ochtend letterlijk wakker geworden met de gedachte “zometeen eerst de Max Bill bestellen”. Dus zogezegd zo gedaan. Gisterenavond werd een grote doos met daarin het horloge bezorgd.

En wat ben ik blij dat ik het gedaan heb! Het horloge overtreft de verwachtingen vooraf. Ben helemaal in de zevende hemel en heb net thuis tegen de vrouw ook eerlijk opgebiecht dat ik nog steeds van haar hou maar toch echt wel ook verliefd ben op Max Bill. En mooi uitonderhandeld dat MB de slaapkamer in mag maar niet in bed komt. Helemaal prima daar doe ik het voor :v:t2:. Zonder dollen, het is een heerlijk horloge. De eenvoud en het minimalistische, ook in de afmetingen, zijn een genot om naar te kijken. Vanwege de dunne bezel verzuipt het horloge gelukkig niet op de arm. Die angst blijkt echt ongegrond. Het horloge lijkt optisch veel groter en eerder 40/41 mm. Enige nadeel is het horlogebandje wat iets aan de korte kant is. Die zit op het voorlaatste gaatje. Dus deze ga ik nog vervangen door een langer bandje. Tips hierover zijn van harte welkom :hugs:.

Enfin, genoeg gezeverd; sowieso al knap dat je het tot hier hebt volgehouden met lezen. Onderstaand enkele foto’s van de nieuwe liefde.

88 likes

Prachtig horloge en je pols kan 'm hebben. Enjoy!

1 like

:joy:

Gefeliciteerd met de NA. Staat je goed!

1 like

Hele fijne horloges! Enjoy!

4 likes

Prachtig horloge, gefeliciteerd.:ok_hand:

1 like

Ik ben ook zot van die MB’s.
Als ze in MOMA in NY een wandklok hebben van MB, dan wil dat al veel zeggen.

Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Mooie hoor, dragen met plezier :partying_face:

1 like

Super mooi en voor 400 euro echt een koopje… ga eind deze maand een prx kopen maar misschien komt deze er ook bij.

Vind de Junghans Meister ook erg mooi maar twijfel of ik die veel ga dragen.
Dan is een max bill voor 400 misschien een betere keuze

1 like

Dat viel reuze mee, leuk verhaal. Mooi horloge en fijn dat je nog bij je vrouw bent.
MB op mesh ziet er ook fraai uit.
Veel draagplezier gewenst :ok_hand:.

1 like

Mooi hoor, een klassieker!

1 like

Het kriebelen begon dus even gekeken op de site

Helaas…

1 like

Mooie aanwinst! Prima maat ook volgens mij :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi ! Gefeliciteerd :+1:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Prachtig horloge! :heart_eyes: Ik draag mijn MB erg graag.

4 likes

die ziet er zeer goed uit,
draag hem met plezier

1 like