NA: Junghans Max Bill

Proper horloge :ok_hand: geniet ervan :wink:

1 like

Ik had de laatste inderdaad…

Gefeliciteerd met je NA! En leuk topic geschreven. Doet het altijd goed. Snap je fascinatie, heb zelf de mechanische uitvoering. Klassieker.

1 like

Gefeliciteerd, blijft een mooi model. Vooral het contrast tussen de snaarstrakke plaat en het bolle glaasje vind ik prachtig.

1 like

Precies dat inderdaad :muscle:t2:

Gefeliciteerd, mooi

1 like

Heeft iemand misschien inspiratie of ervaring welke kleur lederen band mooi kan matchen met dit model?

Gaaf horloge. Lekker plat met mooi gebold glas.
Enjoy! :+1:

1 like

Geweldig mooi horloge gefeliciteerd.:+1:

1 like

Alles met grijs/blauw/zwart/groen …
Bruin zou ik vermijden.

Ikzelf zou er een grijszwart kameelleder op zetten.

Nr 3 of 4

1 like

Congratz met deze mooie NA!

1 like

Hoezo zou je bruin mijden als ik mag vragen? Is dat omdat de kleuren die je opsomt sterker contrasteren met het horloge? Ik zat zelf te denken dat een cognac of wijnrode band misschien wel iets zou zijn :joy:

Die combo van wit/grijs lijkt me te vragen voor een koelere kleur van bandjes.

Wijnrood zou mss wel gaan.

Btw, mijn truuk is combinaties proberen via de app PicColage

Maar “les gouts et les couleurs …”

1 like

Tijdloze klassieker. Van harte!

1 like

Goeie!!

Proficiat, mooie Max Bill.
Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Hij is prachtig!

1 like

Prachtig minimalistisch, dat straalt gewoon rust uit. Geniet ervan!

1 like

Allereerst: Gefeliciteerd!

Grappig dat je het zegt. Ik kocht een Max Bill Mega Solar, en die is met z’n 38mm eigenlijk veel te groot voor mijn pols van 18,5cm. Eerlijk is eerlijk, ik had liever een 34mm gehad.

Maar ja, dit horloge wordt met deze technologie niet in 34mm gemaakt.

Eh, wait, wut? Zit hier een filosofie achter wat de slaapkamer betreft? Ik slaap zelf al 30 jaar met een horloge om, en ik heb nog nooit een bedpartner gehad die er commentaar op had, dus ik ben benieuwd.

Ik geloof dat je zowel bij Molequin als Delugs de bandmaat aan kunt geven, maar ook de langere Shell Cordovan banden van Nomos zijn meer dan uitstekend van kwaliteit.

Super clean. Eerlijk is eerlijk, ik vind jouw lay-out misschien wel de optimale voor een Max Bill. Niet zo stram als de streepkes-only dials, maar cleaner en rustiger dan de mijne met extra cijfers en pips en zo.

Is dat nou donkergrijs titaan, of is het behandeld staal? Ik kan de kleur goed waarderen.

Staat jou prima, mooie maat.

2 likes

Mooi! Het is z’n eenvoud die het 'm doet! Staat idd goed om bredere pols.

1 like