NA: Junghans Max Bill

Is toch klein hoor zo’n 34mm met korte lugs.
Hier een 34mm om een 18cm pols

Geef mij maar zo’n stramme 38mm als het over minimalisme gaat.

2 likes

Mooi. Staat je goed.

1 like

Wat een ontzettend mooi ontwerp! Wat een pracht van een horloge! 34 mm of 38 mm: beiden zijn heel goed te doen. Veel plezier met dit horloge!

1 like

Gefeliciteerd heel mooi horloge en dat je hem maar heel vaak en veel mag dragen, prachtig minimalistisch design veel plezier ermee… :star_struck:

1 like

Het is “edelstaal met een PVD-coating”. De kleur ligt tussen antraciet en grafiet is; neigt meer naar grafiet. Ik zie er op de pols niet veel van maar als je hem dan in de hand hebt dan is het inderdaad een puike kleur.

Mijn polsmaat is 1,5-2cm groter in omtrek en daarop verzuipt een 34mm normaliter. Dit is ook echt een afwijkende maat in de collectie; alle andere horloges liggen tussen 40-42mm. Misschien is het ook omdat ik dat gewend ben en daarom kleinere maten dan snel té klein vind ogen. Ben in ieder geval zeer tevreden met de 38mm!

1 like

Ben niet zo van de moderne horloges, maar voor deze Max Bill maak ik graag een uitzondering. Pracht ding! Veel plezier er mee!

2 likes

Ontworpen in 1961. Modern valt dus wel best mee.

3 likes

In alle eenvoud een prachtig horloge!

1 like

Ik houd m’n hart vast. Wanneer spreek jij van een ouderwets ontwerp? Henlein’s appelvormige draag-horloge uit de 16e eeuw? :slight_smile:

Yup, juist ook omdat jouw pols wat groter is past dat excellent. En dat gunmetal-achtige is ook super strak. Mooi man. :+1:

1 like

Daar spreek ik niet van, Fate. Ik had het over moderne horloges. Waarmee ik dan meestal ook een ‘modern’ design bedoel. Ik dit geval, bij de nieuwe Max Bill van @KeCa , gaat het om een gloednieuw horloge met een quartz uurwerk. Modern dus, in technische zin. Niks mis mee, integendeel, maar normaal is dat niet waar ik warm van wordt. Waar ik in dit geval wèl warm van wordt is, ondanks de nieuwigheid (modern dus…) het prachtige tijdloze design van de Max Bill horloges en dan zeker in deze uitvoering met een heel spartaanse wijzerplaat, vrijwel zonder tekst. De datum had er van mij ook nog wel af gemogen. En zo’n strakke titaan kast vind ik ook fraai. En het gesigneerde achterkantje is gewoon leuk. Voor mij dus, zoals ik al zei, de uitzondering (die de regel, mijn regel, bevestigt).

2 likes

Heel cool, lekker op de bauhaus toer!

1 like

Verfijnd horloge en zeker niet te klein om jouw pols!

1 like

Prachtig horloge. Veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd! Hier z’n neef op een lichtbruine band, vind het zelf erg mooi staan.

3 likes

Ook een hele mooie!

1 like

Hartelijk gefeliciteerd met dit prachtig horloge. Minimalistisch en tijdloos. Dit is een horloge wat ik al een aantal jaar in mijn bezit heb en niet meer uit de collectie gaat verdwijnen. Ook goed te combineren met een nato-strap of Milanese band. Ik wens je heel veel draag plezier met deze Junghans Max Bill.

Groetjes,

Robert

3 likes

Gebbetjes moeten nooit te serieus worden, man! :slight_smile: Maar zoals @Kad al zei is het horloge ergens in 1961 ontworpen, terwijl de eerste quartz horloges in 1969 op de markt kwamen.

Ik zou zowel technologie als ontwerp heerlijke ouderwetse midden 20e eeuwse throwbacks noemen. Dat is inmiddels al zo’n 54 respectievelijk 62 jaar geleden, tenslotte. Ik kan zelfs stellen dat het allemaal van voor mijn tijd is.

Voor mensen die nog bij de tweede wereld oorlog waren is het allemaal maar moderne rommel. Die geef ik je. :rofl: Merk op dat ik het woord boomer vermeden heb. Uit respect.

2 likes

Precies! Bauhaus, lekker op de vintage tour. Toch een beetje functioneel ouderwets en ook hartstikke modern.

@Fate_Amenable_To_Change

… tegenwoordig mot 't allemaal elektriek wezen… en ach, ík ben te oud voor die rotsooi…

2 likes

Wat vet!

Toevallig laatst precies hetzelfde horloge aangeschaft en ook erg blij mee. Zeker de kleur, design en het bolle glaasje maken het horloge voor mij boven verwachting leuk.

4 likes

Kan je enthousiasme over dit horloge alleen maar delen! Welk bandje heb je hier op gezet als ik vragen mag?