NA Junghans Meister Agenda

Een tijdje geleden startte ik een topic over mechanische horloges met een weekkalender.

Ik verbaas me nog steeds dat er zo weinig mechanische horloges zijn met deze complicatie. Bij het plannen van afspraken op mijn werk wordt er toch nog vaak gevraagd naar ‘hoe ziet jouw agenda eruit in week xx?’.

Sinds vandaag heb ik een horloge met weekkalender in mijn bezit. De Junghans Meister Agenda. Eerste indruk is erg goed, maar na een paar keer dragen weet je pas zeker of het een echte match is.

Toevallig ontving ik eerder deze week een 21mm blauwe alligatorband van @Hornet. Wellicht komt die band erop ipv de zwarte. Wat denken jullie?

Bijgaand een foto’tje.

16 likes

Mooi ding. Draagt hij niet erg groot zo met witte plaal en nagenoeg geen bezel?

1 like

Diameter is 40mm maar hij oogt wel groot doordat er nauwelijks een bezel is. Maar ik vind het zeker niet te groot. Mooi formaat.

1 like

Heel mooi, blauwe band zeker proberen al denk ik dat obergine nog beter is.
Wat is eigenlijk de onderste subdial, de power reserve?

1 like

Ja klopt. Betreft het aantal uren reserve. Daarnaast geeft het horloge nog de dag en datum aan. Al met al best wel veel complicaties. Desondanks een dunne kast en een schappelijke prijs voor deze automaat.

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier!

1 like

Mooi horloges :ok_hand:t2: Geniet ervan

1 like

Mooie tijd ermee :sunglasses:

1 like

Een mooie complicatie, maar je kunt die vraag toch niet beantwoorden aan de hand van dit horloge?

1 like

Zie bovenste bovenste chrono functie :wink:

1 like

Dat daar de weekaanduiding zit zie ik (ook) wel, maar als hij de vraag krijgt, hoe ziet jou week er uit in week xx: dan kan hij dat daar toch echt niet op zien.

1 like

True, maar als je over het algemeen de weeknummers niet in je hoofd hebt zitten is het wel handig als je weet waar je in je agenda moet kijken als iemand voorstelt ergens in week 45 af te spreken bijvoorbeeld. :blush:

2 likes

Super handig als je in de bouw werkt😉

1 like