NA/kado: Sinn 104 Blue

Zo, tijd om het eens over mijn nieuwe aankoop te hebben.
Mijn vrouw had mij beloofd om bij ieder huwelijksjubileum een horloge te schenken… Zoals zij is doet ze dat dan ook. Dit jaar was het zover, 5 jaar getrouwd en deze blije vent mocht een horloge uitzoeken.

zoektocht
Zelf ben ik buitengewoon groot fan van duikers. Op de verlanglijst staat dan ook een seamaster Planet Ocean(de kleuter in mij wil dan eigenlijk de Skyfall editie). Doordat deze grail nu buiten bereik ligt ging ik zoeken naar een alternatief. Veel duikers gingen op en af de pols. Een Aquis kwam nog het meeste in de buurt van mijn wens.
Geleidelijk merkte ik echter dat al deze horloges het ‘net niet’ waren. Na wat speurwerk op het forum kwam ik de Sinn 104 tegen. Op slag verliefd… Enige twijfel; tot op heden altijd 43.5 mm horloges gedragen(op mijn Frederique Constant Slimline na) en dit horloge is toch echt een maatje kleiner. Na heeeeeel lang twijfelen toch gekocht. Nieuw bij Sinn en 2 weken later was het pakketje daar.

Grote teleurstelling ontstond omdat de verkeerde band was geleverd, een donkerbruine die het horloge dus echt niet staat:


Het bandje is ondertussen teruggestuurd en de vervanger is onderweg. For the time being draag ik het horloge op een blauwe Nato die qua kleur perfect past bij de blauwe plaat.
Ik ben verliefd! Wat een topklok. De blauwe plaat heeft een mooie subtiele sunburst en kleurt afhankelijk van de lichtomstandigheden van hard kobaltblauw tot een enigzins paars te noemen tint. Echt alles klopt! Ook zie ik nu al dat een wisseling van banden hem nagenoeg universeel draagbaar maakt.

vragen

  • Ik vind de H-link bracelet niet mooi, is er een band verkrijgbaar gelijkend op een Planet Ocean bracelet die ook passende endlinks heeft/mooi past bij het horloge?
  • hebben jullie verder knappe ideen voor horlogebanden? Een blauwe en grijze suede zijn naast de vintage bruine reeds onderweg.

foto’s

60 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik vind hem mooi. Kende de blauwe nog niet. :+1:

1 like

Prachtige aanwinst en zeker met de emotionele waarde erachter :ok_hand:t2:

Veel draagplezier :+1:t2:

Ps: aan de maat een je wel, kwestie van tijd.

1 like

Is 5 jaar al een jubileum? Ik snap dat ze tegenwoordig niet meer beginnen met 12,5 jaar, de meeste halen het niet… :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

43,5 voelt nu ‘groot’ :smile:

1 like

Je hoeft maar een reden te hebben… wij vieren alles wat we vieren kunnen😉

4 likes

Is normaal maar heb zelf ook de stap gemaakt naar kleinere horloges en bevalt uiteindelijk beter :ok_hand:t2:

1 like

Schittered horloge :+1:en gefeliciteerd natuurlijk :smile:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gelouterde Sinn!!
Ziet er magnifiek uit!!
Geniet er van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bij ieder jubileum een horloge krijgen. Ik zou van ieder jaar gewoon een jubileum maken :slight_smile:

Heel mooi de 104, vooral ook die blauwe sunburst dial. Wellicht nog een bracelet bij bestellen?

2 likes

Heel mooi! Gefeliciteerd met het jubileum en het mooie horloge!

1 like

Ik vind de Hlink en Fine link niet mooi. Een alternatief gelijkend op een oyster of omega bracelet hoor ik graag!

1 like

Gefeliciteerd met deze NA èn met het jubileum !

1 like

Persoonlijk ben ik wel fan van de H link maar dat is smaak.

Nooit een Sinn104 gezien op een oyster of een Omega stijl band…

1 like

Hij is prachtig, gefeliciteerd!
Vind de H-Link bracelet erg mooi, maar past beter bij de meer “tooly” (zoals EZM) watches vinnik.
Als alternatief zou je wellicht een mooie vintage bruine band met blauwe stitch kunnen laten maken bij Ko_ ?

1 like

zie niet veel sin’s die ik mooi vind, maar dit is een topper! Gefeliciteerd met je jubileum en NA

1 like

Precies dat, het is een waanzinnig kwalitatieve bracelet. Echt een mooi ding. Al past hij gewoonweg niet voldoende bij de 104.

Leren banden zijn er verder zat. Staal vind ik echter altijd heel mooi en ben dus benieuwd naar alternatieven. Zo zag ik er een aantal op mesh al deed mij dat echter ook maar weinig.

2 likes

Prachtig horloge!
Laatst de 104 in het zwart met de H-link vast gehad, staat nu op mijn lijstje hoor, super mooie combi.
Twijfel tussen de 103 en 104…

1 like

Beiden fantastisch, ik wilde echt graag een blauwe dial. Een 103 met domed glas en leren zwarte band is iig zeker niet te versmaden.

Maar toch, die H link staat wat mij betreft beter op een 757 of EZM. Esthetisch op de 104 dus net niet, maar wat wel?

Prachting horloge! Gefeliciteerd met jullie jubileum en de aanwinst!

1 like