NA - ken je die van de Japanner en de Rus?

Vandaag begon goed, werd even minder maar eindigde weer erg leuk :smiley:

Vanochtend eerst afgesproken met @Marijn2 om een toffe al voor 90% gemodificeerde Vostok Amphibia (het leven begonnen als een 090 en nu herboren als 150 begreep ik van Marijn).

Mijn idee is om er een zomerse duiker met een fel gele dial van te maken, denk aan de Doxa 200 :heart_eyes_cat:


En de dial waar ik aan hoop te komen:

Later op de dag kreeg ik een minder leuke mededeling, PostNL “had me gemist” en sommeerde mij een pakketje op te halen bij een ophaallocatie. Normaliter juist goed nieuws, maar de afzender van het pakketje was onheilspellend, namelijk “IMEC afdeling inklaring”. Tja, ome Douane had me dus niet gematst…

Eenmaal aangekomen bij ons dorp vertelde onze lieftallige medewerker “dat ik niet moest schrikken”… Moest namelijk €42 aan BTW en inklaringskosten betalen om het pakketje mee te mogen nemen. Klinkt niet veel maar de waarde van het pakketje was slechts €135… Why ome Douane, why…

Maar goed, dan maak je het pakketje open en ben je weer happy :grin:. De Hyakuichi uit Japan (zie: Ervaringen met Hyakuichi?) is binnen!! Gelijk maar even bekeken en om de pols, maar wat een lekker ding zeg! Mooie maten, lekker zwaar en een erg nette bracelet erop!

Die Japanner en de Rus (met een gele zwembroek dus straks) gaan nog heel vaak zonnen in 2021 schat ik in!!






28 likes

Ja heel gaaf!

Ziet er vast fantastisch uit :wink:

3 likes

Shit hey, dit haalt de plannen enigszins onderuit :rofl:

1 like

Gefeliciteerd maat! Ze zien er beide goed uit! Hopelijk zal de mijne dan ook binnenkort aan moeten komen. Veel draag plezier.

1 like

Gave aanwinst :ok_hand:veel plezier er van

1 like

Hoe valt de Japanse om de pols? Is het zwaar of valt het wel mee? En ziet het er ‘lomp’ uit?

1 like

Nee zeker niet lomp!! Eerder verfijnd maar dan als zomerklatser :smiley:

Band is lekker zwaar, waardoor je de horloge wel echt om de pols voelt, vind ik persoonlijk wel fijn (en vaak switch ik uiteindelijk ook naar een ander bandje voor de afwisseling dus daar valt nog veel meer te spelen).

Vooral de match tussen wijzerplaat en wijzers is gewoon super, echt een Doxa on budget gevoel krijg ik erbij, plus sandwich dial natuurlijk.

Morgen wat close-ups in de zon, als het weer meewerkt!

2 likes

Iemand op het forum heeft me hiertoe aangezet, sorry :rofl: :

1 like

Fantastisch. Is die toch nog goed terecht gekomen! Valt me in dat ik Marijn helemaal was vergeten terug te berichten :see_no_evil:. Wilde hem misschien ruilen tegen mijn gschok maar dit is veel beter! Lekker verder modden die Rus :slight_smile:

Die inklaringskosten voorspellen niet veel goeds voor mijn aankomende NA :sweat_smile:

1 like

Toffe aanwinsten. maar hoe komen ze bij die inklaringskosten ??? het is toch gewoon een aantal % van de verkoop prijs .

2 likes

Veel plezier ermee man, leuk project zo’n Bostok moddenn. Al heb je er aardig werk aan zo te zien, nieuw dial, wijzers, bezel etc etc :dagger:

1 like

Prachtige horloges hoor!

1 like

:point_up:

2 likes

Ik had zelf inderdaad 21% van de aanschafwaarde gelezen en onder de €150 geen extra invoerkosten begreep ik… Maar las ook verschillende berichten waar men aangaf dat PostNL en met name DHL ook onder het mom van inklaring zelf ook nog even mee snoepen. Vandaar die €42 dus… Ach ik ben het alweer vergeten met het weer omdoen van de Hyakuichi vanochtend :smiley:

2 likes

Thanks kerel! Gelukkig heb ik in deze twee linkerhanden dus helpen de vrienden op het forum me met het zware werk (ik doe meer aan drukken op de koop-knop :rofl:)

1 like

Oké, weer wat geleerd :blush: maar ach je hebt er weer een mooi horloge bij :+1:

1 like

Toch nog even een vraag/opmerking:

Ik draag mijn horloges nooit op staal, dat wil(de) ik met deze Hyakuichi wél doen, matcht goed met die witte wijzerplaat en zwarte bezel zo.

Maar, zie foto hieronder. Vind die ruimte tussen endlink en eerste schakel een beetje storend…

Weinig ervaring met staal dus is de vraag: overdrijf ik nu? Is dit met elke stalen band onvermijdelijk of zijn er nog geniale oplossingen/ betere stalen banden?