NA: Ketelaars

Wat een schitterend meesterwerk!

1 like

Is het teveel gevraagd om eens een foto te maken en te posten dat hij om de pols zit…? Erg benieuwd naar namelijk. En natuurlijk gefeliciteerd

1 like

Wie heb foto’s van Stefan werkt en Rolex naast elkaar?

1 like

Gefeliciteerd met dit unieke horloge! Hier is echt, echt heel veel goeds aan, de FP Journe-achtige wijzers, de wereldbol met al z’n details, de strakke wijzerplaat met veel zaken maar toch geen drukte… Een mooie illustratie van hands down de interessantste horlogebouwer van dit forum, @stefanketelaars.

Koester het in goede gezondheid.

Maarreh, uit nieuwsgierigheid, wat zijn de specificaties hiervan? Waarop is het uurwerk uiteindelijk gebaseerd? Ik zie een KS, een wereldbol, een open hart en een normale tijdsweergave, is het volledig zelfbouw of een gemodificeerd ander uurwerk?

En hoe zit het met de pakkinkjes? Is het nog iets van spatwaterdicht of gaat dat verder? AR op het glas?

3 likes

11 likes

Nice. Nu zie ik pas dat je het horloge met de kroon links of rechts kan dragen…:blush:

Mooi werk @stefanketelaars.

2 likes

Het is allemaal al hier boven gezegd :grin: Echt een uniek pracht stuk helemaal naar eigen wens gemaakt. De droom voor iedere horlogeliefhebber. :ok_hand:
Heel veel plezier er mee !

1 like

Van harte gefeliciteerd!! Woordeloze bewondering.

1 like

Geweldig, wat een prachtig horloge en een nog veel mooiere reis van ontwikkeling naar eindproduct!

1 like

Alle superlatieven zijn volgens mij al gebruikt, dus :heart_eyes::+1:. Ts veel plezier ermee!

1 like

Staat de wereldbol dan ondersteboven of draait ie mee ?

1 like

De wereld op z’n kop?

1 like

Probleem is dan wel dat de wijzers niet goed zitten; als de minutenwijzer boven staat zit de urenwijzer tussen twee uren in. :sunglasses:

1 like

:+1:

Het is een bewerkt ETA 6497/98 caliber

Hij draait mee. De wijzer op de wereldbol is fixed.

Ik weet niet of ik het helemaal begrijp, maar ik denk dat de wereld dan inderdaad op zijn kop zou staan. Of is dat dan de juiste reflectie van de huidige wereld? :face_with_raised_eyebrow:

In ieder geval draagt hij heel prettig met de kroon links.

1 like

Proficiat met dit prachtig exemplaar.

1 like

WoW, fantastisch, van harte gefeliciteerd met dit sieraad :ok_hand:t2:
En @stefanketelaars

image

2 likes

Als je het horloge zoals nu draagt met de kroon links, staat de urenwijzer op het hele uur als de minutenwijzer boven staat:
image

Als je het horloge omdraait en de kroon rechts draagt zit 12 uur ineens onder en ziet 4 uur er ineens zo uit:
image

Als je nu het horloge op 4 uur probeert te zetten zul je zien dat de urenwijzer niet op de hele uren komt als de minutenwijzer boven staat:
image

6 likes

Ik snap je nu! :joy:
Dank voor de uitleg, je hebt helemaal gelijk.

1 like

Ik snap de verwarring nu ook, er zit ook een wijzer op de wereldbol, die bedoelde ik dus niet. :sweat_smile:

1 like

Mensen pesten? daar herken ik mijzelf niet in :rofl:
Het geval was: Stefan geeft mij een doos met uw horloge, om het beter te bekijken haal ik dat er uit, bleek de onderkant nog niet vastgezet, en de inhoud viel er onderuit, gelukkig nog net in de horloge doos…
Pffffttttt, hoe dan ook uw horloge is schokbestendig :sunglasses:

1 like