NA: King Seiko "4402-8000"

Niet doen. Originele prima staat…hoeft geen marijke helwegen te worden.

Aan de hand van de serial kan je productie jaar en maand afleiden.

Eerste getal is productie jaar, 2e maand.

2 likes

Zou ik met deze niet doen. De lapinist is een kunstenaar (geweldige vakman), maar deze is nog zo goed en scherp dat het imho zonde zou zijn om die orginele finish en de opgedane Wabi Sabi eraf te halen. Je ziet dat hij gedragen is, maar wel met tact en goede zorg. Dat vind ikzelf echt prachtig.

Zie het als een oldtimer met orginele lak. Ook al is die her en der wat doffer dan uit de fabriek, als die er nog strak op zit spuit je hem toch ook niet over?

De lapinist is imho voor kasten die anders vergaande glorie zijn. Niet voor prachtig bewaarde tijdcapsules. Maar doe vooral wat je zelf wilt :slight_smile:

Je kunt er natuurlijk ook een moderne tegenhanger bij halen (zoals die van @WilSeiko) voor die strakke finisch of een ander model als versleten koopje van de markt plukken en die wel naar Polen sturen.

Gefeliciteerd met je prachtige NA! Alles lijkt helemaal te kloppen (al kan ik de tekst op 6 uur niet goed zien). Je hebt goed onderzoek gedaan voor je eerste vintage. Netjes hoor :clap:

2 likes

Prachtig! Deze ziet er echt strak uit,niks meer aan doen en lekker dragen.

1 like

Prachtig gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi. Veel draagplezier.

1 like

Erg mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Een schitterend horloge! :heart_eyes::hugs:

Geniet ervan! :pray:t3:

1 like

Prachtig horloge. Heel stijlvol. Geniet ervan

1 like

Sodeju, die zou ik zeker geen 60 geven! Wat een pracht horloge. Gefeliciteerd :grinning_face_with_smiling_eyes:!!

1 like

Heel erg mooi - dit soort horloges word ik op het afgunstige hebberig van :grin: Uurwerk service geven wanneer nodig, uiterlijk laten zoals het is :+1:

1 like

Hartelijk bedankt voor alle mooie reacties! Heel erg leuk om te zien dat jullie net zo blij van dit horloge worden als ik. :star_struck:

De meningen over het opsturen naar Lapinist zijn zo te zien alles behalve verdeeld. Het idee was bij mij vooral ontstaan nadat ik op de Instagram pagina van @lapinist_watchrestoration zag dat hij exact hetzelfde model gereviseerd had.

Aangezien dit mijn eerste vintage (en pre-owned) horloge is, moet ik sowieso nog even wennen aan het feit dat er al krasjes op een voor mij nieuw horloge zitten. Het zal mij niks verbazen dat ik over een tijdje mijzelf voor gek verklaar dag ik een horloge in zo’n mooie staat wilde laten polijsten. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Super leuk! Heb je toevallig een plaatje er van? Ik ben nu wel benieuwd om welke het gaan. :grin:

1 like

Pohhh, dat is ook geen verkeerde King Seiko zeg!

Deze heb ik ook nog zwaar overwogen maar vooral de kastvorm pakte mij toch niet helemaal, al helemaal in vergelijking met degene die ik nu heb. De stalen band van die modellen is overigens wel echt fantastisch. En al helemaal voor Seiko. :sweat_smile:

1 like

Super bedankt voor deze tip, weer wat geleerd hier! Dit exemplaar is van september 1965.

Hé leuk zal ik morgen even doen ,mijn archief zit op de tablet maar is nu helemaal leeg ……goede keuze hoor heb je gemaakt …zijn mooie foto’s mee te maken …de schitteringen van de wijzers en indices in het licht van zon etc is fantastisch vind ik ….

1 like

Goed om te horen dat alles lijkt te kloppen! Hierbij nog een plaatje van de tekst op 6 uur. :mag:

1 like

De KS 44-9990 1967

DE KS 449990 1968

4 likes

Leuk! Ik ben benieuwd.

Absoluut! Dat is ook wat mij aantrok aan dit model. Ook het opgelegde logo, het omlijste datumvenster en de kwaliteit van de geprinte tekst blijven erg mooi!

1 like

Dat zijn twee prachtige King Seikos! Bedankt voor de plaatjes.

Heel erg strak design zo zonder de datum en die getextureerde 12 uurs indexen zijn heel erg gaaf.

Ik snap helemaal dat je deze met veel plezier draagt!

1 like

Ga maar eens lekker uitproberen te fotograferen !

1 like