Goedenavond allen!
Het NA topic kwam iets later dan verwacht door wat gebrek aan tijd, maar dit horloge verdiend wel wat aandacht en een leuk stukje tekst. Dus lees vooral lekker mee.
Niet heel lang geleden ben ik echt door een rot tijd gegaan. Ongelukkig, scheiding met kinderen in het spel, huis verkocht en nog meer narigheid wat daarbij komt kijken. Pure ellende kunnen we het wel noemen.
Het begin viel me zwaar en je moet na een lange relatie jezelf weer een beetje zien terug te vinden en daar dan ook goed de tijd voor nemen. En dat heb ik ook gedaan.
Ineens heb je dan tijd voor jezelf en tja, dat gaf een mooie mogelijkheid om nog dieper in deze mooie hobby te duiken. Ook meteen even wat afleiding van de realteit.
De verkoop van het huis bracht dan ook weer wat mogelijkheden met zich mee en had beloofd om mezelf eens te trakteren op een mooi horloge, en daar begon de zoektocht!
Wat wil ik? Wat vind ik mooi? Welk formaat? Gebruikt of nieuw? Dit soort vragen gaan er dan door je hoofd. Kon het natuurlijk niet te gek maken, want een woning komt er natuurlijk ook weer. Ik had mezelf een budget gegeven van ongeveer 3k, en daar kun je heel veel leuks voor kopen.
Stiekem wist ik al wel; het moest en zal een Seiko worden. Mn vader had vroeger altijd een oranje 1st gen monster om, en dat ding heeft een hoop meegemaakt. Dat is ook te zien trouwens😅
Die monster is uiteindelijk ook in mijn bezit gekomen, want hij lag in de kast omdat ie een ander horloge had gekocht.
Maargoed een Seiko moest het worden! Had altijd al een beetje zitten kwijlen bij foto’s in het King Seiko topic en man wat een mooie lijn is dat toch! Ook gezien de geschiedenis erachter en dat het pas sinds een paar jaar weer terug is. Erg mooi. Na wat inlezen op de site van Fratello kwam ik uit bij een model die ik niet eerder had gezien! Het ging om een SJE109J1. Een King Seiko met C-shape kastvorm en een super gave wit-zilvere plaat met schitterende uurmarkeringen en de welbekende Zaratsu polish die je ook terug vind bij zn grote broer GS.
Youtube compleet afgestruind en alle filmpjes en reviews bekeken die er maar te vinden zijn, en hij ging maar niet uit m’n hoofd. Maarja, wat kost zo’n ding? 3200 euro bij de welbekende dealers, wat een geld. En ik vind hem prachtig hoor, maar eigenlijk te duur!
Alsof het zo moest zijn, keek ik een aantal dagen later nog even of er misschien ergens eentje in de aanbieding was, en JA! Wat een toeval! Bij Bouman hadden ze een sale en was hij afgeprijsd van 3200,- naar 2499,- wat wel een flinke korting is. En aangezien dat gewoon een betrouwbare webwinkel is, durfde ik het wel aan om hem te bestellen.
Maar wacht! Mn pa die langzaam aan ook steeds meer aangestoken werd met het virus wilde ik eigenlijk ook wel een mooi cadeau geven. M’n ouders hebben me op heel veel vlakken geholpen in de periode dat het slecht met me ging en dat is zeker niet vanzelfsprekend voor iedereen, en ik wilde hem wat geven als blijk van waardering.
Langzaam begon ik te peilen bij hem wat ie mooi zou vinden, maar hij had me door. hij wilde er niks van weten dat ik een horloge voor hem wilde kopen. Dus gaf ik hem een keuze. Of jij kiest er een die je mooi vind, of ik kies voor je en dan krijg je iets wat je misschien niet super vind.
Dus ja, hij moest eraan geloven. Even gekeken samen met hem en hij vond de SPB483 helemaal geweldig. Een duiker met 300m WR en een 8-hoekige bezel. En wat denk je? Ook bij Bouman in de aanbieding😏 dus het mandje bevatte ineens 2 horloges, en we drukte op de knop.
En dan begint het wachten, man wat een stress. Zon grote aankoop via de post, we lijken wel gek!
Na 3 dagen voor de brievenbus gekampeerd te hebben was het dan zover. De BEL!!! Ik was werken en mn vader was thuis, die nam de horloges in ontvangst en appte gelijk dat ze binnen waren gekomen. Hij wilde ze natuurlijk samen uitpakken en unboxen maar hij moest vlak na de levering werken tot 12 uur in de avond/nacht. Gewacht tot hij thuis was en toen samen uitpakken!
Zn reactie was goud waard, echt een heel leuk moment om niet meer te vergeten. Gelijk de banden op maat gemaakt en dragen die handel!
Ook heeft hij ondertussen een account hier aangemaakt, dus binnenkort verschijnt er van hem vast nog wel een voorstel ronde.
Toen de King Seiko aan de beurt!
Man, wat een ontzettend mooi afgewerkt horloge zeg. Ik heb hiervoor nooit een horloge gehad van meer dan 4 a 500 euro, dus mn mond viel er wel even van open zeg. Zo steriel die plaat, de kast lijkt wel een spiegel, hele mooie stalen band erop. Helemaal het binkie! Even gewacht tot de volgende dag om wat foto’s te maken bij daglicht. Bij deze;
Was bang dat ie wat te groot zou uitvallen met zn 39mm kast, maar de korte l2l van 43mm maakt hem zeer draagbaar! Gelijk ook even gewisseld met een leren band om te kijken hoe dat beviel, en dat beviel zeer goed!
Bouman nog een mail gestuurd met de vraag of ze voor dit horloge ook een originele band leverde met KS buckle, en er werd verteld dat er voor dit model origineel geen leren banden voor worden geleverd maar dat ze contact op zouden nemen met Seiko NL om te kijken wat de mogelijkheden waren.
Al snel volgde een reactie dat ze een band konden bestellen in 19mm van KS met bijbehorende buckle! Wel even 160 euro voor dat stukje leer! maarja, het liefst wil ik gewoon originele onderdelen, en geld uitgeven had ik toch al gedaan… dan gaan we niet lopen kloten.
Dus deze komt nog mijn kant op;
Echt een top service van hun en aanrader als je het mij vraagt! Vriendelijk en snel handelen, daar hou ik van!
En zo is het voorlopig wel weer even klaar voor mij, ik ga er lekker van genieten en ben een heel mooi moment rijker geworden met mijn vader. En dat is nou net waar het om draait. Mooie momenten!
Bedankt voor het lezen of plaatjes kijken!
Fijne avond iedereen