Van harte gefeliciteerd met deze schitterende King !!
Allen bedankt voor de mooie en leuke reactie’s!
Doet me goed om dat te lezen en het gaat gelukkig alweer stukken beter met me de laatste weken. Deze KS is een mooie start van een nieuw hoofdstuk.
Mooie horloges !
Dankjewel.
Was zeker tof om dit te kunnen doen! En ben moeders uiteraard niet vergeten hoor!
Die renders zijn inderdaad niet al te best van Seiko, gelukkig stonden er wel wat foto’s en reviews op het internet.
Die 6L uurwerken zijn mooi inderdaad!
Mensen hebben verschillende meningen over deze uurwerken, ook wbt de nauwkeurigheid ervan.
Maar het kan me niet storen eerlijk gezegd.
Hij loopt momenteel op +4s op de 24 uu en ik vind dat keurig.
Ook zag ik dat jij diverse ks en gs in je bezit hebt. Hoe doe jij dat met bandenwissels? Ik loop nu te kloten met zo’n goedkoop ali tooltje en plakband op de achterzijde van de lugs.
Ik zou graag zon mooi tooltje willen hebben van Bergeon, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ze hebben wel 4 verschillende uitvoeringen en allemaal met een andere functie.
Ik wil er een waar ik zowel een stalen band goed mee kan monteren evenals een leren band, en niet zo zeer een met een pennetje voor lugholes.
That you may wear it in good health. Gefeliciteerd !
Rot voor je dat je door zo’n zware periode ben gegaan. Lijkt me erg zwaar! Fijn dat je weer bent opgekrabbeld en jezelf een mooi horloge hebt gegund.
Veel draagplezier gewenst. Ik hoop dat het horloge een klein symbool voor je kan zijn van een nieuw begin en weer leren genieten van de leuke dingen en denken aan jezelf!
een mooie KS met stalen band, een prachtig geheel
draag hem met plezier
Heel mooi veel draagplezier.
Tja. De 6L uurwerken zijn ontwikkeld als antwoord op de 2892 van ETA, en dus zijn het dunne uurwerken. Bovendien heb ik nu drie van die dingen, en ze lopen bij mij ook erg strak.
Mensen vallen, zonder het horloge ooit in handen te hebben gehad, over de gepubliceerde specificatie van +15 tot -10 seconden. Men vind dat “niet kunnen” voor het geld en zo, en dan gaan ze roepen dat Seiko van het padje is, en dat het ook allemaal te duur is.
Dat de kwaliteit van de uurwerken gewoon goed is, en dat je dat ook voelt aan de kroon wanneer je aan het opwinden en tijd zetten bent, daar stapt iedereen vrolijk overheen. Dat ze goed te reguleren zijn wordt genegeerd.
Ik heb een Bergeon 6767 gekocht.
Heeft jouw KS drilled lugs, of zijn de flanken dicht? Afhankelijk van de toleranties tussen end-link en kast zou het een goed idee kunnen zijn om zo’n tooltje te bestellen:
Ik heb zo’n goedkoop ding van Amazon gescoord. Ik gebruik de kleine vork van de 6767 om de bracelet er af te halen, en gebruik voor mijn Serica bijvoorbeeld dat tweezertje om 'm terug te zetten.
GS op staal draag ik gewoon op het staal. De kasten zijn vaak om te huilen zo hoog als je ze op leer zet. Dat is omdat de lug holes vrij laag in de lug zitten, waardoor de band laag ligt. Aangezien ik een hekel heb aan gevulde banden, wordt het gewoon staal. Daar wissel ik dus nooit.
Pfff. Ik heb nog nooit wat afgeplakt, en doe het uit de losse pols. Als je voorzichtigheidstips wilt zit je bij mij verkeerd.
De 6767, daar kun je een grotere vork (goed voor leren banden), een kleinere vork (goed voor bracelets), en een pennetje voor lug holes bij bestellen die je zo kan wisselen. Ik heb alledrie liggen. Moet je maar even zoeken op 6767 fork en zo.
Die draag ik dus echt alleen op leer, en dat doe ik met de grote vork. Sterker nog, op mijn GS SBGW231 heb ik een Colareb band met quick-release push pins zitten.
Plaatjes voor de sfeer. Die 62GS, daar heb ik een Delugs bandje voor gekocht (21mm, direct ook m’n enige 21mm lug width horloge), en dat slaat echt als een lul op een weduwnaar als ik die er op zet. Die ligt dan ook nog nieuw te zijn in de doos.
Ik vind het een verlichte keuze dat Seiko je een redelijk platte band met gewone stalen gesp heeft geleverd, en geen vokking vouwsluiting.
Ik denk dat een strakkere platte cognac of middenbruine band nog sjieker gaat staan op deze KS, want ik ben geen fan van dat grove runderleer met die stiksels aan de aanzet. Ik zou de gesp dus opmeten, en dan kijken of zoiets misschien te vinden zou zijn:
Colareb Bologna:
Molequin Saffiano:
Gesp over zetten en klaar, als dat gaat qua maat.
Tja. Voor leren banden ben je me daar kwijt. Deels omdat de opties die de merken aanbieden vaak gewoon kut zijn, en veel te duur, en deels omdat het me echt niet kan boeien of Seiko het leer bij een looier koopt, of dat Molequin / Delugs / Colareb / Watchgecko / Fluco / Rios dat doet.
Gefeliciteerd! Beide ontzettende gave horloges. Veel draagplezier samen.
Flanken zijn dicht inderdaad. Zon tweezer tooltje zie ik niet zo zitten. Ik zoek echt een kwalitatief goed straptooltje en desnoods koop ik 2 soorten, dat gehannes met die losse opzetjes lijkt me drama.
Die banden die je laat zien zijn heel fraaie banden. Maar denk dat saffiano niet echt een match is met dit horloge.
Die dial is zo clean en rustig, er mag best een patroontje op de band zitten. En dan het liefst in zwart, omdat dat rustiger oogt en daardoor de dial mooi naar voren laat komen. Moet wel zeggen, de band had van mij wel wat matter gemogen. Die colareb band daar integen zou het best eens een mooi geheel kunnen maken.
En de buckle is 16mm, keuze zat wat dat aangaat.
En qua leer hoeft het van mij ook niet perse origineel, ging me ook meer om de buckle, al denk ik dat ie de band best kan hebben.
Thanks voor het mee denken!
Beide prachtige horloges. Geniet ervan.
Ik kan in bijna heel die reactie mee gaan, maar pas op… Saffiano heeft een cross hatch patroon wat geiniger is dan het op foto’s lijkt.
Saffiano is
Gefeliciteerd
Beide gefeliciteerd met deze prachtige horloges.
Mooi dat je dat met je vader hebt kunnen doen.
Veel draagplezier gewenst.
Leuk dat je ons zo meeneemt Bart. Gefeliciteerd met je aankoop en die van je vader. Deze horloges horen nu bij jullie. Geniet ervan, maar dat zal wel lukken!
Overigens zou ik niet zien als 160 euro voor een leren strap maar 160 voor een originele King Seiko buckle
Prachtig dat je op zo’n manier samen met je vader deze periode kan afsluiten.
Geniet van de mooie horloges.
Proficiat,mooi om dit samen met je pa te doen,twee super mooie horloges,met een verhaal,dat jullie beiden er maar lang plezier van mogen hebben
Heel mooi. Veel draagplezier.