Zag ruim een jaar geleden het exemplaar van @Fate_Amenable_To_Change al voorbij komen , ik vind Nomos gewoon een leuk merk heb intussen twee keer een Orion gehad. Als iemand aan mij vraagt ik zoek een dresser tot 2kisch is mijn antwoord nog altijd een Orion.
Heb vandaag ook de ‘roze’ versie gepast, volgens mij is weleens gevraagd in t Nomos only topic gevraagd hoe ziet dat er nu uit? Bijna wit in t kunstlicht, hele lichte tint. T is niet op en top vrouwelijk roze. Zal daar nog even een foto plaatsen.
Maar soit terug naar de aanwinst: Bleef er toch naar kijken naar die blauwe en uiteindelijk ruim een jaar geleden in t buitenland gepast. Prima maar toen kwam ik erachter dat ze ook nog een witte wijzerplaat versie hadden en die vond ik er nog meer uitspringen. ‘Fris en zomers’. Alleen: In t wild kom je die versie zelden tegen, de blauwe veel en veel meer. De witte bijna een jaar geleden toch bij een ad gepast, mja de Lange he… ( En na de blauwe voor de eerste keer gepast te hebben, een aantal dagen hierna via dit forum toch weer een Orion gekocht, die intussen ook weer weg is)
En toch bleef t kriebelen: Na m toch een behoorlijk aantal keren gepost te hebben in wat had je willen dragen vandaag tijdje geleden de knoop doorgehakt. Echter de website van Nomos geeft al een tijdje aan: Levertijd 6 maanden… ***zooi. Daarnaast zit niet in elke middelgrote stad in Nederland een ad (tov onze Oosterburen waar je dat wel zo ongeveer hebt), tsja covid…
Lijntje uitgegooid naar Ace eind vorig jaar. Levertijd paar dagen maar niet veel later ging alles dicht. Week geleden weer erachter aan gegaan en die zou eigenlijk pas over een week binnenkomen totdat ik paar dagen geleden bericht kreeg dat die er al was. Dus toch maar persoonlijk gaan halen. Is prima geregeld.
De lume is nice. Valt echter in t niet bij bijvoorbeeld een Tudor bb58 of bb36, eerste heb ik gehad, tweede vandaag gepast. Vind dat echt best lume monsters
Het was een lange bevalling, he? Met veel discussies. Ik zie dat graag, een weloverwogen aanschaf na een enorme periode van loeren.
Hmmmm. Mijn vrouw komt uit de Balkan, zo roze is zij niet.
Gefeliciteerd man, dat ding is übercool. Ik vind 'm ergens toffer dan de Dunkel, al twijfel ik wel of ik dat meen. Je zou ze eigenlijk allebei moeten hebben als setje.
En wat mij opvalt: Hij reageert erg goed op wabi-sabi. Het horloge maalt niet om een veegje hier of een spoortje daar, daar wordt het absoluut niet slechter van. Dat maakt het in mijn ogen direct ook een tijdloze aanwinst.
Trouwens, als ik jou was zou ik er ook een Shell cordovannetje bij bestellen. Daar doen ze het zooooo goed op. Niet die van 80 ballen bij de Nomos, gewoon de 18mm cordovan bij de horlogebandenmannen in Utrecht, dat scheelt 36 Ekkies.
Hoe bevalt de band? Ik vind het nog steeds één van de beste canvas banden die ik ooit vast/om heb gehad.