Kromme chrono. Klinkt bijna als straattaal…
Ik moet zeggen dat straattaal echt op geen enkele manier te linken is met dit horloge…dit is ( wat mij betreft) één van de gaafste horloges ooit gemaakt.
Ik weet niet eens waarom ik dit horloge nu heb. Het gebeurde… ik zag haar… en het was gewoon… raak… ik wilde geen nieuwe moderne horloges en al helemaal geen Quartz… maar goed ik kan wel de hele tijd gaan mekkeren over hoe en wat. Het is er nu. En het was een goede keuze.
Waarom deze Bulova?
- design dat anders is
- technologie die anders is
- een pasvorm die anders is
- anders is dus wat me aansprak
En ik vind het echt een prachtig horloge.
Ik wil niet teveel lullen want mijn schoonfamilie zit beneden en die denken dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen omdat ik zolang wegblijf. Maar eerlijk is eerlijk, ik zit liever met horlogeforum op het ceramiek dan met schoonfamilie naast een boom met een piek.
Goed, waar waren we? O ja… even iets grappigs…
Ik heb dit horloge ( zoals bijna al mijn horloges) in Duitsland gekocht en de verkoper had het pakket op 7 december op de post gedaan… nu ben ik op 9 december jarig dus dat ging niet meer lukken. Maar kerst… ja… dat zou toch geen probleem moeten zijn. Het werd spannender dan ik dacht.
Lang verhaal kort ( schoonfamilie) ik kreeg een mail van DHL dat mijn kromme chrono 24 december geleverd zou worden tussen 12.45 en 15.00 uur.
Nu wilde het toeval dat ik om 15.00 in een stad verder moest zijn voor een afspraak die ik niet af kon zeggen… en jawel, die goede kerel van een bezorger had mijn huis als laatste op zijn lijstje gezet. Fijne vent.
Ik zat dus al meer dan twee weken op mijn bijzondere NA te wachten en nu zou ie dus met kerst om mijn pols kunnen krullen… maar ik moest WEG. En de dagen erna bezorgen ze natuurlijk niet.
Je kan je voorstellen dat ik respectievelijk de bezorger en daarna de afspraak in het andere stadje vervloekte en zeker mijzelf niet de schuld gaf voor mijn belachelijke ongeduld. Ik bedoel, kinderen van 7 hebben nog meer flexibiliteit met het uitpakken van een cadeau dan ik met een verwacht horloge.
Enfin. 14.47 uur… ik moest nu echt gaan… die z*kkenwasser van DHL ( zo noemde ik hem ondertussen, volledig onterecht ik weet het) was nergens te zien. Vrouw en kinderen liepen al naar de auto waarop ik me ineens besefte dat ik mijn prachtige nieuwe 262 KHz juweel niet zou gaan zien. Niet vandaag. Niet morgen maar pas over 3 dagen… 3 DAGEN…
Ik schreef een dwingende maar nette notitie aan de bezorger en plakte die op de voordeur.
‘ graag bezorgen bij de buren, ik neem volledige verantwoordelijkheid’
En met van onmacht bevende benen en net bigen de maximumsnelheid naar de afspraak gereden. Die duurde 2 uur…
Bij thuiskomst lag er een briefje in mijn brievenbus…
Hij had het bij de buren afgeleverd! De schat! De held! ( mooi hoe snel het beeld van iemand kan veranderen als hij of zij iets in jouw voordeel doet)
En daar was het horloge dan. VOOR kerst. Hulde aan DHL die maar 2 weken nodig had om een pakje van Duitsland naar Nederland te transporteren.
Hierbij presenteer ik u, vergezeld van veel te veel foto’s mijn nieuwe op batterijen aangedreven 262Khz met een afwijking van ongeveer 1 minuut per jaar en de allereerste gebogen chronograaf ter wereld:
de Bulova Curv!
En bij daglicht: wow wat een diepte in de dial en wat een sublieme afwerking!