Na lang zoeken toch die ene gevonden!

Misschien eerst mijn voorsteltopic : Eventjes voorstellen

Ondertussen is er op horlogegebied veel gebeurd, Steinhart’s kwamen en gingen, alsook Ecozilla’s enz.

Totdat ik voor mezelf een collectie had waarvan er (voorlopig) geen wel moet : Fortis only
en
Sinn only

Toch zijn er dingen waarvan ik spijt had, en zo eentje was het feit dat ik mijn communiehorloge weggegooid had.
Het was een mooie Oris day-date en na een jaar of vier gaf dat ding de geest.
Het heeft dan nog enkele jaren in de kast gelegen en tenslotte is het weggegaan.

Sinds een jaar of zes ben ik dus terug intensief bezig met mijn horloges en heb al avonden gespendeerd op Ebay, chrono24, en noem maar op om toch maar die Oris te vinden waarvan ik zo’n spijt heb dat die weg is.

Tot eergisteren mijn vrouw haar badkamer opruimde en achterin een kastje iets vond.
“Ben jij niet op zoek naar zo ene?”

Yep.
Ik was in de veronderstelling dat ik het horloge had weggegooid, maar blijkbaar dus niet.
Ik werd er gelijk emotioneel van.

En nu de foto’s.

gr
Kris

15 likes

Mooi verhaal. ik kan me je blijdschap en opluchting goed voorstellen!

Mooi verhaal! tof dat je hem terug hebt…
Maar, heeft jou vrouw een eigen badkamer? :slight_smile:

3 likes

Hoe gaaf is dat.
Leuk hoor. En nu goed opbergen :wink:

mooi man !

en met Nederlandse dag aanduiding?

Ik denk het wel dat het Nederlandse dagaanduiding is.

Het horloge is inmiddels binnen bij mijn horlogemaker voor een service.

2 likes

Dat niet alleen, maar na 6 jaar de boel eens opruimen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Gefeliciteerd met de vondst :slight_smile:

Geweldig! De mijne (communiehorloge, dat was een instituut ooit he :smiley: ) is ook kwijt, maar kán nog in mijn ouderlijk huis op zolder ergens tussen veel spullen verzeild zijn geraakt. Heb een identiek exemplaar gevonden 2 jaar terug. Minder fancy, maar ik draag hem toevallig NU!! Zal er eens wat foto’s van maken, maar zoek al een tijdje een gebruikt cameraatje die wat beter macro foto’s maakt.

Voor schoonmaak is het haar badkamer, voor gebruik is het de gezamenlijke badkamer.
Goed geregeld, dus Kris.

Mooi hervonden horloges en ben benieuwd naar de foto’s na service.