Zo. Ik ga hier maar eens mijn eerste 'pro 'NA neerzetten. Dat heet hoop dat de foto’s wat beter in de smaak vallen dan wat ik normaal met de gsm produceer.
Shots zijn gemaakt met een Canon 5d4 JPEG in dit geval. Niks bewerkt gewoon vanuit camera via Wi-Fi in de Canon app gezet en geïmporteerd in mijn fotogalerij op de mobiel. Dat heet ik schiet normaal altijd in RAW wat door lightroom gaat mja ken mezelf en de perfectionist die ik daarin ben. Kan ik een makkelijk een dag voor uittrekken.
Sommige foto’s zijn onscherp dat weet ik mja probeer maar eens 1.5 kilo in een hand zonder IS vast te houden en in de andere kant een horloge. Bijna geen doen… En daarnaast doe ik bijna niet aan product fotografie. Verwacht aub ook geen extreme close-up dingen ivm minimale scherpstel afstand en heb geen macro lens…
Voordat ik verder ga en t hoe en wat en waarom nu deze.
In de stad waar ik m gehaald heb heb ik ook twee andere wat doorsnee bestempeld word als populair en moelijk(er) tegen list te krijgen gepast. De verkoper had een sub om en heb een Nautulus gepast. Beide zijn niks voor mij. Werd er niet warm of koud van. Dus die kan ik beide wegstrepen.
Now lets get to the point.
De aanloop.
Aantal maanden geleden is hier een topic geopend en daar had ik naast alle dingen die ik nog had willen hebben gepost dat ik eens een Lange wilde proberen.
Zo gezegd zo gedaan.
Begin dit jaar in t midden van Duitsland geweest de locale Wempe binnen geweest. En daar voor t eerst de thin gepast. En ik was verliefd.
Paar dagen hierna. In de tweede stad van Duitsland geweest. Daar ook een van de twee wempes binnengelopen. Werd daar behandeld als een snotneus. Verkoper had totaal geen interesse in mij om me een Lange te verkopen. Ook op zijn telefoon bezig. Dus ik dacht wegwezen . Dit moet toch beter kunnen?
In dezelfde stad naar Mahlberg gegaan en geholpen door een vrij jonge gast vond t totaal geen probleem dat ik de Lange wilde passen en of ik koffie wilde hebben.
Goede kop koffie gehad. Thin rosegoud en de thin met kleine seconde omgehad. Heel relaxed gesprek gehad, catalogus meegekregen en als ik had gewild ook een paraplu want t was pisweer.
Fast forward naar maart dit jaar. Pakweg een week voordat de corona pleuris echt uitbrak. Weer naar Mahlberg geweest. Moest even een halve schakel bij de band van mijn Explorer. Dit keer gelopen door iemand die er als jonge vent begonnen is en er al ettelijke jaren werkt. Verteld over de positieve ervaring paar maanden eerder. Band werd weer op maat gemaakt en in de tussentijd weer de Langes omgehad. Wat kost me dit op maat maken? ‘Helemaal niks, dat vinden wij service’ En ook nog een watch pouch meegekregen. Zozo. Nieuwe klant is koning. Netjes netjes.
Dan gaan we naar mei. Gemaild en uiteindelijk zijn beide modellen. Thin en kleine seconde weggelegd. Een week geleden was t zover. Goed geholpen door weer iemand anders. Helaas was diegene die me in januari geholpen heeft er niet. En ik was er snel uit. T moest de thin worden. De 35 mm is net ietsjes te klein en de dubbele indices op de 3-6-9 vind ik minder mooi. Voorkant van de thin rustiger en de achterkant mooier.
Was er dan niks anders?
Jawel. Ik heb de volgende horloges ook overwogen al dan niet gepast.
Brequet 5157: ook mooi, die typische wijzers alleen ik denk dat de Romeinse cijfers om the long run me tegen waren gaan staan.
PP calatrava: Met kleine seconde geen zichtbodem nieuw en de driezeiger deed me niks, die laatste omgehad tweede hands in maart.
VC: wat ik mooi vind in de patrimony begint bij heel wat meer dan de Lange en dan bedoel ik de 82172.
Zo genoeg geluld. Pic time van mijn endgame dresser
Hij is heel mooi. Ook zwaar door t witgoud. Box vind ik redelijk. Bedoel als je kijkt wat bijv omega doet met zijn houten box…