Na lange tijd weer een NA: Hamilton Khaki Field Mechanical

Na lange tijd (door oververmoeidheid en burnout klachten) niet actief gepost of gereageerd te hebben op het forum maar alleen mee te hebben gelezen eindelijk weer een NA en het voornemen om toch weer wat actiever te worden.

Het begon met al een jaar/anderhalf jaar interesse te hebben in de Hamilton Khaki Field Mechanical. Zo kieskeurig en terughoudend als ik dan ben is het in deze tijd nooit echt tot een daadwerkelijke koop gekomen.

Dit tot vorige week donderdag!:tada:

De drang om een mooi horloge toe te voegen aan de collectie was te groot en ik had voor mezelf reden genoeg om dit maal wat meer neer te leggen voor iets moois.
Afgelopen jaar mijn diploma gehaald, een toffe werkplek met vervolgstudie weten te regelen en met als laatste zetje mijn verjaardag op de 2e van april.

Als student en deeltijd werkende zijnde die hard probeert te sparen voor een toekomst, telt het ouderlijk advies van vroeger “je kunt het geld maar 1x uitgeven” natuurlijk erg mee in de financiële beslissingen die je maakt.

Hierom had ik voor mezelf een aantal eisen gesteld om voor een mooi rond bedrag van maximaal €500,- zoveel mogelijk kwaliteit binnen te halen. De eisen die ik op een rijtje had staan waren;

• zwarte dial voor veelzijdigheid en potentie tot een goede “bandenvreter”.
  • een goede daily die tegen een stootje kan
  • saffier glas
  • Zwitserse komaf
  • handwinder of automaat
  • bescheiden maat tussen de 34 en 40 mm
  • van een merk met historie en een goede naam
  • van een hoger segment dan de gemiddelde seiko 5 etc.

Dit alles wees mij uiteindelijk toch weer in de richting van de Hamilton.

Na veel filmpjes te hebben gezien en me te hebben verdiept in dit specifieke model was ik om. Na lang dubben en overwegen was het hek van de dam en was de bestelling bij Bouman al geplaatst voor ik er erg in had.

Na 2 lange dagen wachten met wisselende informatie van PostNL over de levertijd kwam dan toch eindelijk het pakketje binnen! :package:

Nu was de buit wel binnen maar had mijn vriendin me gezegd dat ze het erg leuk zou vinden om mijn reactie te zien wanneer ik het horloge binnen kreeg en uitpakte. Helaas voor moi kwam het horloge in de ochtend al binnen en zou ik haar pas in de middag weer zien. Na veel verleiding door de lange dag heen uiteindelijk toch gewacht met uitpakken en dit pas gedaan toen mevrouw weer thuis was :sweat_smile:.

En toen kon het feest beginnen! De spanning van het uitpakken, het enthousiasme, de blik op een nieuw horloge en het verliefde gevoel toen ik het voor het eerst zag en omdeed. Het was weer puur genieten na een lange tijd geen aankopen te hebben gedaan😍.

Zelfs de cadeauverpakking die ik erbij had besteld maakte het extra speciaal!

Nu na enkele minuten in spanning alles te hebben uitgepakt en uitgebreid foto’s te hebben gemaakt voor deze NA dan toch eindelijk het moment om even te genieten van de eerste blik om mijn eerste Hamilton. En ik moet zeggen; kolere wat is ie mooi zeg!
Voor sommigen misschien te simpel en niet speciaal maar voor mij toch wel een genot om naar te kijken en te genieten van de simpelheid en eerlijkheid van het design🤤

Na het uitvoerig inspecteren was het dan eindelijk tijd om dit beestje om de pols te slingeren!

En sindsdien is het al volop genieten. Dit niet alleen van de sandblasted kast en gesp maar ook het saffier glas, de grained wijzerplaat (met diep zwarte kleur in het juiste licht afwisselend met een donker grijs), gesigneerde kroon en het draagcomfort.

Tevens heeft het verdiepen in Hamilton als merk de afgelopen jaren zich toch zeker wel bijgedragen aan het gevoel van het dragen van dit militaire horloge.
Ik kijk gemiddeld gezien, niet alleen bij dit beestje maar bij al mijn horloges, toch zeker wel zo’n 30 keer per dag naar mijn pols om alles te aanschouwen. Echter is het bij dit horloge toch zeker wel bij de helft van de keren zo dat het me aan het verhaal achter Hamilton en de historie doet denken.

Kortom een van de beste aankopen tot nu toe. Nu nog een paar passende banden bestellen om wat te kunnen wisselen en mijn geluk kan niet meer op😌.

En dan tot slot nog een paar leuke plaatjes voor een sfeerimpressie:

Dank voor het lezen! :raised_hands:

105 likes

Mooi hoor, dat sandblasted doet het toch erg goed. Accentueert ook de rust van de rest van de dial. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge en een mooi verhaal! Ontzetten veel draag en kijkplezier

1 like

Verstandige overwegingen, maar ook mooi dat je jezelf iets gunt! Mooie canvasband zit erbij, goeie combi zo. Geniet ervan! En succes met je werken/leren :+1:

1 like

Helemaal mee eens. Lekker in balans als je het mij vraagt.
Thanks!

Dankje!
Thanks, dat komt helemaal goed.

1 like

Absoluut, dat maakt het toch extra genieten wanneer het een weloverwogen keuze is zonder schuldgevoel tegenover je portomonnee :sweat_smile:

Jaa inderdaad, moet alleen nog wat indragen maar t is een leuke set zo.

Dankjewel, dat zal wel goedkomen!:grin:

1 like

Mooi man! Al nagedacht over bandjes? Deze kan best veel hebben…

1 like

Prachtige aanwinst ,zit zelf ook al telkens naar Hamilton te loeren.

2 likes

Mooie toolwatch en leuke introductie op deze aanwinst. Geniet ervan!

1 like

Blijft een mooi horloge, gefeliciteerd! Leuk enthousiast verhaal!:smiley:

1 like

Mooie aanwinst, mooi merk ook Hamilton.
Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Hele mooie NA :+1:t2: gefeliciteerd

1 like

Heel mooi horloge!
Goed gedaan.

Leuke NA

1 like

Veel plezier! Erg mooi!

Hij staat zeker ook op mijn lijstje. Heb vorige maand een goedkope Seiko5 SNK gekocht om eens aan het idee van een fieldwatch te wennen. Bij een upgrade zal deze Hami zijn vervanger worden.

2 likes

Mooie foto’s, veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge en weloverwogen keuze :partying_face:

1 like

Die canvasband staat hem erg goed. Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Een ingetogen beauty. Geniet ervan!

1 like

Simple yet beautiful!
Deze leent zich ook goed voor een heel scala aan banden!
Veel draagplezier!

1 like