NA + lastige keuze

Prachtig!
Maar 1 van deze 2 moet wijken. Als de iwc blijft kan ik er nog een leuke duiker bijkopen (PO oid). Blijft de sub blijft er stukken minder over en zal het sparen worden…

8 likes

Doei Sub.
Hands down…

3 likes

Allebei te koop zetten. Kijken welke als eerst verkocht is.:nerd_face:succes in ieder geval

1 like

Waarom niet beiden? Ze zijn er nu toch? Betaald neem ik aan?

2 likes

Daar dacht ik ook aan @louis!

Mag ik dat zeggen…? Ja dat mag ik!

1 like

IWC eruit en PO erin, wat zit daar tussen? 1K?
Mijn idee? Allebei eruit en een Seiko 5 erin. Centjes op de bank en eens goed rekenen/nadenken.

5 likes

Sub weg. IWC houden

1 like

Lastig. Technisch gezien is de Sub superieur; de bezel, de verstelbare sluiting, 10 jaar onderhoudsvrij etcetera.

Als er echt iets weg moest? Ik zou toch de Sub houden en er later iets leuks bijkopen

1 like

Koop wel vaker een klok tijdelijk ernaast zodat ik hem een tijdje kan ervaren en dan kan kiezen welke mijn voorkeur heeft.

Beide houden zou leuk zijn maar geen optie.

Je leest niet goed, als de po er bij komt moet de sub weg.

OK, maar jij schrijft het ingewikkeld op… :wink:

3 likes

Iwc eruit. Door het ontbreken van een fatsoenlijke fijnafstelling op de band zit ie óf in de winter, óf in de zomer gewoon niet lekker.

2 likes

Nooit een Rolex weg doen…

1 like

Juist. Dat dus. De wereld heeft al genoeg mensen met subs om de pols, terwijl die Ingenieur niet vaak gezien wordt. Ik zou er nog even bij budgetteren dat @Ko-Banden er een custom band bij maakt. Maar dit is een hele, hele mooie versie: Wel het Genta ontwerp, maar niet de rare bokkesprongen die IWC in sommige versies uithaalt. En met het juiste logo.

Dan maar 10mm dik, 40mm groot, discrete lume op dingen, kenmerkend uiterlijk, 100m WR, saffier en de hele mikmak… Hands down de Ingenieur houden.

Kan ook gewoon sub verkopen en van die paar duizend op vakantie gaan met die Ingenieur. :slight_smile:

Die discussie zou ik nog wel aandurven. Zeker als je ooit bij een sterk magneetveld in de buurt komt. Ik weet dat veel Rolexen ook parachrom balansveren gebruiken, maar welke modellen er vanaf welk jaar een hebben… initieel zaten ze niet in de sub.

Ik lees op internet heel veel frases als “it is said that” en “it is rumoured” dat de Rolex met Parachrom absoluut niet gemagnetiseerd kunnen worden, maar daar worden nooit cijfers bij genoemd, en ook op Rolex site vind ik geen directe technische data over anti-magnetisme. Er wordt van alles geroepen, ook in de PDF brochure, maar er staan geen cijfers bij, zelfs niet bij de Milgauss.

Op https://www.rolex.com/watches/submariner/m114060-0002.html zien we dat de hairspring van de 3130’s in de Sub niet blauw zijn in ieder geval. Dus geen shielding, en geen parachrom.

2 likes

Uhm, zegt de naam Milgauss niet genoeg? :wink:

1 like

Ja, tuurlijk, maar ergens in de specificatie hadden ze toch voor de vorm een funktie (anti-magnetisch) en een getal kunnen zetten. Ik heb een hekel aan fabrikanten die je niet van cijfers voorzien. Bij een Golf TDI staat toch ook altijd eventjes dat de brandstof diesel is? Met een gefigneerd gebruiksgetal? :slight_smile:

3 likes

VInd ik ook. De IWC heeft niet eens een manufactuur uurwerk :blush:

2 likes

Sub eruit - Aquatimer van voor 2008 erin :grinning:

1 like

Alles eruit en koop iets originelers, iedereen loopt met allemaal het zelfde lijkt het wel

1 like

Die linker houden. De rechter mist de bezel.
:wink:

3 likes