NA + lastige keuze

Als je de Sub je veel meer genoegen geeft: IWC weg. Een collectie van één is niet erg als je je enige horloge erg waardeert.

Als dat niet genoeg geld vrijmaakt: Sub weg, en dan:
Koop een PO
of
Koop een SKX007 met een solid oyster en saffier en spaar wat bij voor een Tudor Subariner (want die liggen nu boven 3k), later evt. te upgraden naar een 14060, of rechtstreeks sparen voor een 114060.

Het is een beetje lastig meedenken zonder te weten wat jij allemaal leuk vind, en hoe het budget er precies voor staat en wat de toekomstverwachtingen zijn.
Ik roep nog maar wat: SOH, Watcho Seamaster, PO heb je genoemd (2500 of 8500?), BB, Pelagos. Superocean? Ball Hydrocarbon? Bremont Supermarine? Marinemaster?

1 like

Pelagos idd ook een goede keuze!!

1 like

Hee! Je vergeet de Citizen NY00040-17LE! :slight_smile:

1 like

Echt niet :smiling_imp:

1 like

Ideetje om misschien zowel de Sub als de Ingenieur weg te doen voor een Blancpain? :slight_smile:

2 likes

Heb eigenlijk altijd maar 1 horloge dus dat is geen probleem.

Sub ben ik nog steeds helemaal weg van, enige is dat ik me soms niet comfortabel voel op mijn werk als ik km om heb. dat heb ik niet met de iwc.

Zolang de sub blijftis er weinig ruimte voor wat erbij en er zijn nog wat modellen die ik wil proberen als liefhebber.

Beide eruit voor een andere knaller kan ook nog.

Maar de iwc is ook wel erg mooi. Deze week lekker dragen en dan zien we verder.

Thanks voor de reacties!

De sub houden.
Je ziet ze toch echt niet zo veel en het is een mooie klok.
En of je nu een sub om hebt of niet, men ziet toch wel
of je een asshole bent of niet.
De meeste mensen hebben daar een uitstekende radar voor toch?

1 like

U heeft een luxeprobleem. Dat zijn de beste. :grinning:

1 like

Bij een kloosterorde die materieel bezit heeft afgezworen, in de schuldhulpverlening, en bij de voedselbank kan ik het me voorstellen. Als je in de kringloopwinkel werkt zeg je gewoon dat hij in een nachtkastje zat. En verder kan elke slager gewoon met een Rolex lopen hoor.

Helpt dat?

1 like

Dit!

1 like

Ik vind wat dat betreft de IWC zeker niet boven de Sub staan. In beide gevallen een merk/uitstraling die je zou kunnen kwalificeren als ‘kijk mij nou’. In mijn ogen maakt het horloge de drager echter niet anders, maar de drager het horloge wel. Een patjakker met een Sub is een foute baas. Een stijvolle man met een Sub maakt de sub weer cool. Kortom: het is eerder de drager die het beeld bepaalt dan het horloge.

Origineel zijn ze beide moeilijk te noemen inderdaad. Dan is zo’n Blancpain een gave keus. Nadeel zou voor mij zijn: 43mm.

1 like

niet geheel mee eens.
Iedereen kent het merk Rolex, Iwc in veel mindere mate.

Ben toch wel nieuwsgierig waarom je je niet comfortabel voelt met de Rolex om.

Omdat je hem kan beschadigen of omdat wat anderen er van vinden. Hoop iig voor je dat het het eerste is.

1 like

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Daarnaast is de ‘look’ van de sub heel bekend. Door de populariteit v dit model maar meer nog door het enorme aantal hommages/lookalikes zie je dit type horloge veel.

De IWC is wat dat betreft origineler en heeft met die vijf schroefjes echt een eigen smoel. Hoeveel waarde je hieraan hecht is natuurlijk persoonlijk.

Succes met je keuze!

1 like

Nee. Er zijn veel horloges met Genta invloeden. Geen idee wie eerst was hoor.

Ik vind de stelling “de sub is iconisch en heeft een zeer eigen smoel” best te verdedigen. Misschien wel beter dan ihgv de IWC.

1 like

Dat er meerdere horloges zijn met Genta invloeden weet ik. Maar ik zie aanmerkelijk minder AP RO’s, Nautilussen (Nautili?) en lookalikes dan submariners, laat staan submariner-achtigen. Dat de sub een icoon is blijkt al uit zn populariteit en het aantal kopieën dat er op de markt is (in het lagere segment). Maar die populariteit van dit type horloges maakt dat ik de IWC in dit geval een originelere keuze vindt.

Origineel slaat hier op de keuze tussen deze twee opties, niet op het ontwerp van een van beide want wat dat betreft zit t met beide wel snor wat mij betreft

3 likes

Geen van beide. Wat andere ervan denken interesseert me niet, maar voel me ongemakkelijk als het ter sprake komt. Laatst riep iemand in onze kantoortuin (± 20 man) iets over mijn sub toen hij hem zag, vind ik niet prettig. Draag mijn horloges echt voor mezelf.

1 like

Wat een originelere keus is ligt ook aan de reden waarom je hem koopt toch?

Je reageert nu op Chopin.

Je bent tegenwoordig al origineel als je een horloge om hebt.

Dit kan ik wél begrijpen als argument. Je moet het gewoon “downplayen”. Maar alleen jijzelf kunt dat doen, en alleen jijzelf kunt weten of dit nou wel echt een issue is. Als je met een cabrio aankomt, of zo’n modern sjaaltje om hebt zonder dat je een jas aan hebt, of je baard laat staan (of afscheert) roepen ze misschien ook wel wat in de kantoortuin. Kantoortuinkabouters.

1 like

Snap het, dan is een ander merk idd minder ‘opzichtig’.
Ben iig benieuwd wat het gaat worden. Heerlijke problemen iig.

1 like