NA: Lemania 105

Eerst maar even voorstellen. Olaf, 43 en al langer bezig met horloges. Voor mijn afstuderen een Omega Seamaster uit 1956 gekocht, via mijn schoonvader een Omega 300m in 2012 gekoscht en voor mijn veertigste een Quartz tank seamaster uit ongeveer ‘83, mijn geboortejaar.

Een paar weken geleden liep ik in een antiquariaat tegen deze op. Uit de collectie van een overleden verzamelaar. Niet zozeer van horloges begreep ik, maar van gewoon alles dat antiek of oud was. Nagedacht en gekocht. Inmiddels ander bandje. Zo blij met deze nieuwe aanwinst.

38 likes

Welkom en ik kan me voorstellen dat je deze mee nam :grinning:

Prachtig

Welkom. Mooie Lemania.

Benieuwd ook naar foto’s van je andere horloges :wink:

welkom, en een prachtstuk zo,
draag hem met plezier

Welkom Olaf, prachtige Lemania, basis van beroemdheden onder de horloges.:+1:t2:

Gefeliciteerd en veel plezier hier gewenst!

Erg mooi. Veel plezier ermee.

Welkom Olaf! Je hebt een goede horloge smaak. Prachtige Lemania. Wel oppassen met open maken, waarschijnlijk bevat het horloge radiumverf :radioactive: en kun je 'm maar beter dicht laten.

Dat is wel een goed punt. Eerlijk gezegd heeft de verkoper hem open gemaakt en ook weer gesloten. Dragen geen risico toch?

1 like

Goeie keuze!

Welkom Olaf! Lemania chrono-calibers (dit is volgens mij eentje uit de CH27-familie en daarmee de stamvader van de Omega 320 en 321) hebben op z’n zachtst een aardige impact gehad op de horlogewereld. Prachtige chronograaf - veel mooie polstijd ermee toegewenst!

Welkom. Mooie aanwinst. Veel plezier hier.

Welkom :partying_face: Knalt erin hoor :+1:

Mijn beste,

Zo zo, wat een “binnenkomer”!!
Een prachtige vintage!!
Chapeau.:ok_hand:

Ik wens je er een formidabele tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooie Lemania en welkom aan boord!

Algemeen niet, tenzij het horloge erg tekeer gaat. Dat kun je nameten met een goedkope GM teller, dan heb je een redelijke indicatie.

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

Welkom en wat een prachtige chrono heb je daar.

Welkom Olaf emot-tiphat

Welkom!
Mooie vintage chrono :ok_hand:

Welkom hier!

Eigenlijk zitten de meeste vintage liefhebbers in het bruine gedeelte.

Sluit hier gerust aan met “welke vintage draag je vandaag”;

1 like