Hoi allemaal, wat begon met een paar foto’s in het longines only gedeelte eindigde met deze NA. De longines conquest 2023 met ref.nr L3.830.4.52.6 Er is nog heel weinig te vinden over dit nieuwe model en bij nederlandse ads nergens verkrijgbaar of überhaupt bekend. Een duitse juwelier waar ik al vaker kwam had em al en zo geschiedde weer een aankoop eigelijk niet precies wetende wat ik ging krijgen. Hij is te verkrijgen in verschillende kleuren en heb gekozen voor zwart, wat eigenlijk tegen het antraciet aanzit. De groene zou teveel op mijn groene at gaan lijken, de blauwe op mijn longines moonphase, zilverkleurige dials heb ik ook al genoeg en de champagnekleur is voorbehouden voor een ander horloge in de toekomst. Nu de specs in het kort. 41 mm met een l2l van 48mm dus longines heeft zich daarmee ingehouden. De metalen bracelet tapered van 21mm naar 16mm. Zit comfortabel met pcls en geen microadjusment op de clasp. De kast en bezel zijn gepolijst en de bovenkant van de lugs mat. De dial zelf is prachtig met lume in de minuut en urenwijzer en in de markers op 12 3 6 en 9. De andere markers heb een lumed dot voor zich liggen. Het uurwerk is het bekende L888.5 caliber, wat ook in de ldd en andere modellen ligt. Het is voorzien van een glazen caseback. En nu, de foto’s
Gefeliciteerd!
Mooi! Gave band ook. Gek dat er nog zo weinig over te vinden is.
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst
Van harte! Ziet er strak uit L2L leek wat groot op de foto’s maar 48mm valt zeker wel mee!
Fijn dat ze 'm eindelijk ook open caseback hebben gegeven.
Veel plezier ervan! (En natuurlijk regelmatig plaatjes in Longines topic )
Nu weet je ook hoe het uurwerk in je spirit 37mm eruit ziet zonder em open te maken.
Gefeliciteerd
Hele mooie Longines gefeliciteerd!
Heel mooi…Gefeliciteerd
Mijn beste,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Mooi horloge, ziet er dus ook in het echt erg mooi uit!! Jammer dat ze net als de AT geen microadjustment hebben, maar vaak komt dat wel goed!!
Hier heb je wel gelijk in, de at heeft er halve schakel bij, maar deze longines heeft zeer smalle schakels vergeleken met de Omega. Misschien doe ik nog es een vergelijkend warenonderzoek tussen de twee.
Prachtige aanwinst
Prachtige nieuwe Longines Pieter! Heeft inderdaad wel wat AT vibes.
Heel er mooie Conquest. Veel plezier ermee.
Mooie aanwinst Veel draagplezier!
Prachtig! Aqua Terra vibes. Veel plezier ervan
Mooi man! Gefeliciteerd!
een prachtig exemplaar
draag hem met plezier