NA: Longines Conquest Heritage 35mm

Eindelijk.

Dit horloge spookt al een paar jaar door mijn hoofd.
Prachtig. Uniek. Echt een vintage vibe maar wel hagelnieuw. Stijlvol. Mooie bescheiden maat voor mijn bescheiden pols. Maar ook prijzig. En voor mij eigenlijk wat te dressy misschien.

Maar nu is hij in mijn bezit:

De aankoop

Het komt niet vaak voor dat een horloge lang in mijn gedachten blijft, maar ik de knoop toch niet doorhak. Vaak koop ik hem dan toch, of wint mijn verstand (tegenwoordig vaker, na ervaring over wat blijft en wat niet) en als ik hem dan later zie, ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Soms snap ik zelfs niet meer waarom ik het betreffende horloge zo graag wilde.

Maar deze Longines is dus een van de weinige die als jaren in het achterhoofd zit. Laatst kwam die weer een paar keer op, vooral toen er hier eentje te koop stond. Die was wel flink afgekloven, daar was de prijs (bijna) naar. Voor een tool watch kan dat, maar voor een dressy horloge als dit kreeg ik er eigenlijk buikpijn van en blij dat het niet door ging - de verkoper trok hem terug omdat er toch nog iets aan bleek te mankeren.

Ik ging maar weer een beetje rondkijken op eBay. Een zo goed als nieuwe, met alles erop en eraan, extra banden, binnen EU.

Geboden, de tijd liep af, ik was de hoogste bieder maar… er bleek niet aan de minimumprijs van de verkoper te zijn voldaan. Crap. Zet dan ook geen auction in, dacht ik nog. Want de minimumprijs was in dit geval niet een minimale ‘stok achter te deur’ maar gewoon een reguliere vraagprijs, blijkbaar. Geen reactie ook van de verkoper, toen ik ernaar vroeg wat zijn minimumprijs was. Dan niet.

Ik zette het van me af en na een week of twee… een tegenvoorstel richting mij. Daar nog €50 vanaf gekletst en gesteld dat het ‘take it or leave it’ was… en akkoord!
Prima prijsje uiteindelijk, gezien de nieuwstaat van het horloge.

Wat een mooi ding

Hij is dressy, maar alsnog vind ik het best kunnen, ook op een meer casual outfit. Het ziet er dan meer gewoon als een mooi jaren 50-60 model uit zonder dat je per se in pak hoeft te lopen.

De bescheiden maat valt overigens mee, althans hij is natuurlij bescheiden maar niet zo klein als ik dacht, hij draagt groter. Waarschijnlijk door de smalle bezel en de relatief grote lugs. Perfect.

Hij speelt prachtig met het licht, fenomenaal.

Achterkantje is ook mooi. Foto van de verkoper overigens.

110DAD24-31AA-44A3-A632-127D339EADF3

Nog eentje voor de sfeer

Einde

Deze zou nog wel eens heel lang kunnen blijven. Ik ben er heel blij mee!
Bedankt voor het kijken allemaal!

66 likes

Hele mooie aanwinst !
Chique uitstraling, Gefeliciteerd!

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Mooi, gefeliciteerd!

Poeh… :star_struck: beauty! Maar welke maat is deze? Als ik me niet vergis, zijn er twee maten leverbaar (toch?).

Geniet ervan!

Edit:

:see_no_evil:

2 likes

Nee het is zegmaar een reissue, dus het model uit 1955 (uit mn hoofd) opnieuw uitgebracht, met als grootste verandering naar mijn weten de datum!

Hij is dus nieuw (wel tweedehands), deze is uit 2020.

1 like

Hij is prachtig. Longines heeft dit echt super aangepakt.

2 likes

Gaaf dat het is gelukt om je gewenste horloge eindelijk te bemachtigen! Ziet er prachtig uit, veel plezier ermee!

2 likes

Prachtig en staat heel mooi met je polsmaat :ok_hand:

2 likes

Waaaw, knap!

2 likes

Zo, dat is een hele mooie👌! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.

1 like

Prachtig! Vooral nog in die staat.
Gefeliciteerd met je NA!

Snap ik dat deze in je hoofd blijft hangen, is gewoon ontzettend mooi. En een niet afgekloven exemplaar :ok_hand:
Ben ook erg benieuwd hoe ie staat op de lichte band. Gefeliciteerd!

1 like

Ik heb hem er heel even op gehad, wel leuk maar niet helemaal mijn ding. Gaf hem wel weer een heel andere stijl. Alleen lang bandje waar de kleinste stand voor mij nog niet klein genoeg is. Gebeurt me niet vaak. Maar die zal ik dus helaas niet gaan gebruiken

1 like

Schitterend horloge, geen poespas maar alsnog serieus aanwezig op een subtiele wijze.

Mooi!

1 like

Proficiat en geniet van je aankoop. Ik draag deze zelf (momenteel op een blauwe Hirsch band) al bijna twintig jaar en ben er nog altijd niet op uitgekeken.

1 like

Mooi man. Complete vintage feel and look. Veel plezier

1 like

Prachtig horloge! De Heritage line van Longines is echt mooi. Ik heb recent de Flagship Heritage aangeschaft. De Conquest heb ik ook in gedachten gehad, toch vond ik de Flagship wat mooier. Wat mij ook tegen hield is dat de Conquest Hesalite glas heeft ipv saffier. Volgens mij zitten er dan zo krasjes op, daar voel ik me niet echt prettig bij.

1 like

Prachtige Longines.
Geniet ervan.

1 like

Heel mooi👌

1 like