Na de aanschaf van de Certina DS Podium Chrono GMT COSC en de Bulova 96B401 JetStar, had ik de smaak van de HAQ- cq. HPQ-horloges goed te pakken en was het tijd om in die categorie weer iets nòg nauwkeurigers om de pols te hebben.
Daartoe had ik al enige tijd mijn oog laten vallen op een Conquest VHP van Longines. Daarvoor wordt een maximale afwijking van + of - 5 sec. per jaar geclaimd.
Na een mislukte koop van een “gewone” VHP bij een Spaanse handelaar via Chrono 24, die niet werkte zoals zou moeten en ongedragen retour gestuurd is, zag ik bij enkele juweliers de VHP GMT aangeboden met 30% korting. Wel een leuke extra functie, dat GMT, maar ook tegen een flink bedrag extra, en de aangeboden exemplaren bleken vaak al verkocht voor ik in de gelegenheid was om ze te gaan bekijken.
Daarom maar eens de steven gewend naar Roermond, om aldaar bij de outlet eens te gaan neuzen. En dat was een schot in de roos, want daar bleken alle VHP-modellen met 50% te zijn afgeprijsd en er was volop keus.
Aldaar dus voor een zeer gunstige prijs een VHP GMT met stalen band kunnen scoren die tot nu toe volledig aan de verwachtingen voldoet. Hieronder de plaatjes…
Heel nice! Ik vind (los van de VHP) deze versie van de Conquest echt gaaf, de nieuwe versie ook wel, maar deze denk ik toch mooier. Van harte en geniet ervan
Ja, prima. Het was niet druk en Emma nam er de tijd voor. Liet diverse uitvoeringen zien en passen, gaf goede uitleg en maakte na aankoop de band netjes op maat.