Vandaag een mijlpaal bereikt in mijn horloge reis. Vanaf de start, iets meer dan 2 jaar geleden, ben ik al aan het kijken naar een maanfase horloge.
De meeste merken vallen voor mij af, niet vanwege de schoonheid of de complicatie, maar vanwege de prijs. Jaeger LeCoultre, Blancpain en andere merken maken prachtige maanfase horloges, maar u begrijpt het al deze kan ik me niet veroorloven.
Al eerdere malen een Longines Moonphase gepast. De ene leek teveel op mijn Master en de ander heel mooi, maar voor mij te druk.
En nu is er de nieuwe release; de Flagship Moonphase:
(Even wat geknipt en geplakt)
Reference:
L4.815.4.78.2
Case size:
38.5mm
Case material:
Stainless Steel
Movement:
Automatic
Caliber:
L899.5
Power reserve:
72 hours
Date added:
July 16, 2023
Dial
Dial color:
Silver
Dial finish:
Opaline
Case
Case size:
38.5mm
Case material:
Stainless Steel
Case back:
Closed
Strap
Strap material:
Alligator
Strap color:
Brown
Buckle type:
Pin
Functions
Hours
Minutes
Central Seconds
Date
Moon Phase
Echt een prachtige nieuwe release. De opaline wijzerplaat met de vergulde wijzers en indices zijn zo mooi.
Was het mijn bedoeling om hier in Valencia een horloge te kopen Nee, maar als je gaat kijken en passen dan begeef je je natuurlijk op glad ijs. Samen met mijn zoon vandaag deze opnieuw gepast en de knoop doorgehakt.
Onder de Spaanse zon ben ik helemaal blij
Wat een aanwinst. Wellicht moet ik nu maar uitloggen
Gefeliciteerd! Ik vind het ook een erg geslaagd model. Vind sowieso dat Longines de laatste tijd met veel leuke horloges komt. Die nieuwe GMT is mooi en die fly-back chrono vind ik ook wel leuk.