NA: Longines Heritage

Ik dacht deze week, laat ik eens naar marktplaats gaan en ‘Longines’ intikken, misschien kom ik dan nog een leuke vintage tegen. Er was eigenlijk niets bijzonder te vinden, totdat mijn ook viel op deze Longines Heritage die bij mij in de wijk te koop stond. Gelijk maar een bod gedaan en daarmee waren ze akkoord.

Aangekomen bij een ouder echtpaar bleek het horloge slechts een jaar oud te zijn en er nog als nieuw uit te zien. Op de vraag waarom hij hem wel wilde doen antwoordde de man dat hij iets nieuws had gekocht en daar de centen voor nodig had. Vol trots liet hij mij zijn fake IWC zien !!! Maar deze is wel met een goed uurwerk zei hij nog…ja ja dacht ik… wat bezielt zo iemand toch.

Afijn, die Longines mag nu lekker bij mij om de pols.

51 likes

Erg mooie aanwinst. Wist 'ie zelf ook dat z’n IWC fake was?

Gefeliciteerd; zeer mooi klokje! :smiley:

Ja, het was een bewuste aankoop van de man. Zijn mooie originele Longines eruit en een replica ervoor in de plaats, omdat deze zo mooi was. Nu maar hopen dat hij niet snel stuk zal gaan, want geen horlogemaker die daar zijn vingers aan wil branden.

4 likes

Gaaf! Ik heb hem ook gehad. Erg mooi. Geniet er van!

image

Foto uit mijn pre-kranten tijdperk.

5 likes

Mooi! :ok_hand: Van harte met deze nieuwe aanwinst.

Erg mooi. Een meevaller!

Mooi man! Veel draagplezier.
Leuk verhaal erbij, die ging erin als koek.

Proficiat, zeer mooie geraffineerde Longines. Veel draagplezier.

Prachtige Longines, sommige gaan duidelijk alleen voor de looks… Bizar dat je zoiets weg doet voor een fake

Volgens mij heb ik die twee meeting geleden ook goed bekeken, want als ik me niet vergis had jij hem toen om (of bij je). Die kleur van de wijzerplaat is geweldig.

1 like

Mooie, veel draagplezier :+1:

Mijn beste,

Chapeau, met deze Longines Heritage!!
Een fraaie verworvenheid voor om de pols!!
Ik wens je er een vreugdevolle tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Fraai! Wristshot? Hoeveel mm is deze?

Ruitjes shirt? :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat duurde nog lang :joy:

2 likes

On topic: deze ook gehad, waarschijnlijk die van @anon50762135EV via via, en weer op het vizier. Top ding :+1:

1 like

Mooie aanwinst veel draagplezier .

39mm, maar ondanks mij grote polsen ziet het er toch wel goed uit.

1 like

Gefeliciteerd! Ik vind dit (en de originele Flagships) erg mooi! Bizar dat die man zo’n fraaie klok verkoopt en er dan een fake voor terug koopt.