En goede vraag!
Ik denk dat dat vooraf vooral een stukje perceptie is. Tudor voelt voor mij (en waarschijnlijk voor meer mensen) toch net als een “stap hoger”, ongetwijfeld ook door het stukje merkbeleving. De één is hier natuurlijk gevoeliger voor dan de ander.
Maar in de praktijk merk ik dat als een horloge gewoon goed is en alles klopt, dat hele idee eigenlijk weinig relevant wordt. Deze Longines bewijst dat voor mij wel.
Ik denk dat ik vooral een beetje ‘bang’ was of het stom zou zijn om een BB58 weg te doen voor een HC (omdat je een ‘beter’ horloge - die ik nog steeds heel mooi vind - laat gaan). Maar die twijfel is inmiddels wel verdwenen.
Topper… ik ben/was aan het sparen voor de BB58 blauw (gebruikt) maar neig serieus naar een nieuwe hydroconquest 39mm blauw. Dat is toch gauw 500-1000 euro verschil in aanschaf.
Die blauwe hydroconquest is wel echt blauw = als in dat ie niet voornamelijk neigt naar zwart (heb al een zwarte duiker)?
Complimenten voor de ‘verschil in kleur bij lichtinval’ shot, zou standaard in een review moeten. Geeft een goed beeld!
Wat een geweldige NA post! Subliem gedaan met foto’s en tekst. En wat een heerlijk horloge, mooie kleur, top afmetingen, en strak uitgevoerd. Veel plezier ervan.
Heel gaaf! Gefeliciteerd! Gewoon een hele mooi duiker voor een goede prijs, ga binnenkort zelf ook passen. Twijvel nog tussen de 39 en 42mm. Lug to lug is best fors lijkt me. Bij jou lijkt de 39mm prima te passen!
Ook heel mooi dit! Vond sowieso die oude doos al mooi, maar dit is inderdaad een tandje mooier.
Je merkt echt dat het gat dat Omega heeft achtergelaten in de Swatch Group mooi is opgevuld door Longines. Geweldig merk is het toch ook.