NA: Longines Hydroconquest 39mm

Afgelopen zondag gepast en vandaag aangeschaft. Een fonkelnieuwe 39mm hydroconquest in het grijs met een subtiel rose gold randje. De Hydroconquest stond al een tijdje op mijn wensenlijstje maar de 41 mm is vanwege de forse lug to lug ongeschikt voor mijn 16cm polsen. Ik vind alleen de vorige generatie 39mm Hydroconquests niet mooi genoeg. En toen kwam deze. Een moderne duiker (keramische bezel, 300m WR) in een compact formaat die door de kleurstelling net wat anders is. 5 jaar garantie is ook niet misselijk.

Nog een ML Aikon 39mm gepast maar die legde het toch af tegen de Longines. Zijn er minpunten? Jazeker. Ik vind de clasp functioneel maar wel wat goedkoop. Invicta plus zal ik maar zeggen. De PCLs trekken gewoon vingerafdrukken aan en de bezel heeft een pietsie speling. Maar goed ik ben qua kleine duikers mijn BB58 gewend. Maar die kost ook 2 Hydroconquests :wink: dus die vergelijking is niet helemaal terecht.

Voor nu geniet ik enorm van deze mooie verschijning. Het voegt echt weer wat toe aan de collectie.

89 likes

Oh, nee, hè? Nu wil ik er ook (weer) een hebben…

5 likes

Ja, die is TOF. Gefeliciteerd.

2 likes

Hele mooie Hydroconquest :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Prachtig :+1:

1 like

Mooie! Gefeliciteerd! Mooie maat ook.

2 likes

Erg mooi zeg, veel plezier ermee!!

1 like

Gaaf zeg! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Grijs met rode goud is echt een goede combi! Gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst! Wat voor kaliber?

1 like

Mooi!! Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Mooi ding gefeliciteerd!
Vind de vergelijking met de Aikon mank gaan.
Zijn toch 2 totaal verschillende horloges?

1 like

Heel mooi :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig!

1 like

Heel fraai! Geniet ervan :+1:

1 like

Oef… die is mooi!

1 like

Topper, hele gave versie!! En qua specs legt menig, in hoger segment, horloge het af…ben er zelf ook onwijs tevreden mee😉

5 likes

Prachtig, gefeliciteerd.

1 like

Mooi hoor! Knap formaat ook.

Kroonbescherming is precies minder bulky dan bij mijn 41mm

1 like

Zeer geslaagde kleuren combinatie, zo zie je ze niet vaak, dat maakt t misschien wel nog leuker!

De hydroconquest staat bij mij ook al een tijdje op de radar. Twijfel nog een beetje tussen de ‘gewone’ of de chronograaf (mooi, maar misschien wel wat dik) en ben er ook nog niet helemaal uit wat ik van die clasp vind.

1 like