NA: Longines Hydroconquest 41mm blue

Ik kan ein-de-lijk mijn nieuwe NA plaatsen!

Begonnen met een topic op dit forum (Duiker kopen: maar welke!). Ik moet iedereen danken die mee heeft gedacht, dit heeft mij veel kennis en informatie verschaft.

Na veel zoeken, kijken, vergelijken en nadenken had ik uiteindelijk drie opties over in mijn rijtje:

• Mido Ocean Star Tribute
  • Certina DS Action Diver 38mm
  • Longines Hydroconquest 41mm

In een eerder stadium zijn de Seiko 147 en Willard, Squale, TH Aquaracer, Oris Aquis, Doxa, CW trident c60, Tissot Seastar, Rado Captain Cook afgevallen. Allemaal om uiteenlopende redenen, denk aan kleur, prijs, uiterlijk en ook zeker een paar keer ‘dit gaat er waarschijnlijk ooit nog komen’ (Squale fans: niet getreurd).

Mijn voorkeur ging uit naar een duikershorloge en een horloge met een blauwe wijzerplaat/bezel. Tevens werden alle opties boven de +/- 42mm afgeserveerd, dit omdat ik nogal kleine polsen heb.

Toen ging ik op actie over. Langs de Juwelier! Bij de eerste juwelier heb ik de Certina DS gepast in het zwart. De blauwe variant was er helaas niet en pas boven de €1000,- bestellen ze hem zodat je hem kan passen. De MIDO is helaas niet te passen, mede door de beschikbaarheid in Nederland. Naar Amsterdam of naar Duitsland gaan tijdens de coronatijd was een beetje te veel van het goede.

Vervolgens naar Juwelier Koelink gegaan (]Enschede). Ik heb al meerdere positieve ervaringen gehad hier, en dat was dit keer niet anders. Van alles en nog wat gepast, maar de Longines sprong er toch wel uit. Ondanks de redelijk forse lug-to-lug (+50mm) zat het horloge mooi op de pols, mede omdat de lugs niet helemaal recht zijn grijpt die mooi om de pols heen. Net op het randje qua grootte, maar er zeker niet overheen.

De blauwe variant was alleen aanwezig met rubberen strap, maar mijn voorkeur ging wel echt uit naar de stalen band. Dit was gelukkig geen probleem, geheel vrijblijvend is het horloge besteld voor mij en toen die binnen was kon ik hem gelijk passen. Erg klantvriendelijk geholpen, chapeau voor de verkoper.

Maar goed… De MIDO was er ook nog! Ik heb eerlijk aangegeven dat ik nog twijfelde. Geen probleem zei de verkoper, we reserveren het horloge gewoon op uw naam tot de beslissing gemaakt is. Wederom chapeau.

Toen werd het wikken en wegen. MIDO? Longines? Longines? MIDO? Longines! LONGINES!

10% nieuwsbrief korting maakte €1350,- tegenover de normaalprijs van €1500. Daar gingen uiteindelijk nog een paar extra €10’jes af. Chapeau x3.

Toen was het eindelijk zo ver. Afgelopen zaterdag heb ik het horloge opgehaald. Onder het genot van een koffie nog even gebabbeld over horloges en het merk Longines. De verkoper sprak met een oprechte passie over het merk, mooi om te zien.

Gisteren was ik pas officieel jarig. Vandaag was het dus de eerste dag dat ik het horloge gedragen heb. Mooiere foto’s en hopelijk een ervaringsverslag zullen ooit vast en zeker nog komen! Ben tevens erg benieuwd welke NATO’s dit horloge goed zullen staan, laat zeker wat zien als je mij inspiratie kan geven.

Met mooier weer in aantocht kan ik in ieder geval niet wachten tot de zon op de prachtige plaat gaat schijnen!

Alvast dank voor het lezen, nu het belangrijkste: de foto’s!

Een fijne dag allen!

![image|375x500] (upload://76GVAMufrYg6pVMnmb3EGJg8Nkl.jpeg)

51 likes

Prachtig horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

verschrikkelijk mooi horloge. Veel draagplezier.

1 like

Mooi horloge. Geniet er van👍

1 like

Beauty! Enjoy!

1 like

Mooi!:+1:

Misschien niet de meest populaire duiker van het forum, maar ik blijf deze Longines echt prachtig vinden. Daarnaast is het inderdaad gewoon een heel mooi merk. Geniet van deze aanwinst!

1 like

blauw :star_struck:
altijd mooi :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge maar doe in godsnaam die kralen armband af :sweat_smile:

groetjes Lenno

4 likes

(Nog) gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk met deze leuke, onderscheidende duiker!

1 like

Goede keuze. De Hydroconquest is een klein beetje ondergewaardeerd hier op het forum.

Ik heb de chrono versie gehad en heb nog steeds last van “Sellers remorse”.

1 like

Blijft erg mooi, gefeliciteerd met je aanwinst en met je verjaardag!

1 like

Schenk een stevige bodem in van die Talisker en geniet van je fraaie aanwinst.

1 like

Mooi horloge, proficiat, ook nog met de verjaardag.

1 like

Heel mooi exemplaar!

Veel plezier er mee!

Ps. Ik zoek ook dit horloge, welke maat polsomtrek heb je?

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze mooie verworvenheid!!
Een karaktervol horloge van een gerenommeerd horlogehuis.
Veel draagplezier dan ook met deze sportieve tijdgenoot. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Super gaaf horloge :+1:

Het spijt me @horlogista, ik ben er nog steeds veel te blij mee…

Alhoewel de niet chrono ook schitterend is! Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst.

Groeten van zn broer!

3 likes

Gewoon mooi!

1 like

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Goede keuze heb je gemaakt. Erg fraai horloge. Longines maakt die blauwe wijzerplaten gewoon heel mooi.

1 like