De belastingdienst was lief voor me dit jaar.
Kreeg zo maar wat teveel betaald geld terug. En zoals de meesten wel zullen herkennen; dat geld brand dan in je zak, en vraagt erom…Schreeuwt erom om uitgegeven te worden.
Wat doe je dan?
Nou dan koop je een paar nieuwe speakers om wat Sonos rommel te vervangen.
Bleef het daarbij? Welnee. Het geld was nog niet op.
Alerlei zeer valide redenen borrelden omhoog in m’n gedachten.
- Een zwart horloge heb ik nog niet, en kan best mooi zijn.
- Ik heb echt nog een horloge nodig voor op het werk. Ondanks dat er daar een hele grote klok hangt, ben ik wel eens bezig in een hoekje waar je die klok net niet kunt zien.
- Ik heb toch ook echt een horloge nodig voor allerlei ruige activiteiten.
- Een kwartshorloge heb ik niet meer. Is toch eigenlijk wel erg nodig als grab&go watch.
- G-Shocks zijn lelijk. Allemaal. Dus het zal iets anders moeten worden, maar wel minstens zo goed.
Toen begon dus de zoektocht naar het ultieme horloge.
Uiteindelijk, na veel onderzoek, ben ik er achter gekomen wat de stoere mannen op deze wereld dragen
.
Als het voor deze mannen goed genoeg is, dan moet het voor een stoere zeeman als ik ook goed genoeg wezen toch?
Dus na lang wikken en wegen, de website van de fabrikant nauwkeurig bestuderen, webshop zoeken met voorraad, een mooi exemplaar gevonden waar ik me wel in het openbaar mee zou durven vertonen.
Het lange wachten kon beginnen. Ondanks de beloftes van ‘voor 16:00 besteld, de volgende dag geleverd’, liet PostNL het dus mooi afweten. Blijkbaar niet zulke stoere mannen die pakketbezorgers, dat ze door weer en wind, en hitte en kou hun uiterste best doen om de pakketjes op tijd te bezorgen. Ik moest dus gewoon een dag langer wachten.
Maar, vandaag is die dan toch geleverd!
M’n nieuwe Luminox Pacific Diver Limited Edition in de fantastische kleur Transformative Teal.
De wat voor kleur? Babyblauw? Nee, Transformative Teal! Je kent het wel. Dat is toch wel eventjes Color of the Year.
En dan ook nog eens gelimiteerd tot maximaal 777 stuks wereldwijd, waarvan ik nummer 205 heb mogen bemachtigen. 777 stuks! Ik en nog maximaal 776 andere stoere mannen, dat geeft toch wel een beetje een exclusief gevoel hoor.
Dan het horloge zelf. Want daar gaat het natuurlijk om.
Geleverd met twee banden. Een zwarte, en eentje in de kleur Transformative Teal.
Kijk nou hoe mooi!
44 mm. pure kwaliteit. RVS kast met zwarte PVD coating, en een bezel die niet van Breitlight is, niet van Bioceramic, maar van authentiek Carbonox. De carbonox bezel is unidirectioneel draaibaar, heeft 60 clicks, en de cijfers in de prachtige kleur transformative teal, de kleur van het jaar.
Maar is het ook de ware G-Shock killer, die het beloofd te zijn?
Nou, ik heb vandaag gelijk even de proef op de som genomen, en enkele uitgebreide tests gedaan.
Ik wil hem op m’n werk gebruiken. Daar wordt wel eens gesleuteld met zware gereedschappen. De meesten hier krijgen daar de rillingen van om daarbij een horloge ook maar in de buurt te hebben.
Nou, ik kan jullie verzekeren; Geen probleem. Ik denk dat deze inderdaad wel geschikt gaat zijn.
Is het horloge een beetje schokbestendig? Nou, ook dat heb ik uitgebreid getest. Ik heb wat onregelmatige hardere en zachtere schokken veroorzaakt, en de Luminox gaf geen krimp, en loopt nog net zo mooi als net uit de doos.
Ook even de wat ruigere werkzaamheden rond het huis getest met dit horloge. Tuinieren.
Alweer geen enkel probleem. De test moeiteloos doorstaan.
Verder is deze Luminox Pacific Diver uiteraard waterdicht. 200 meter maar liefst.
Geen enkele angst voelde ik in de buurt van water. Ik en het horloge voelden ons puur op ons gemak.
Een survival after-dinner walk door het park kon natuurlijk ook niet uitblijven.
Als ik dit allemaal zo bekijk, zullen de binnenlanden van Borneo ook geen enkel probleem zijn voor deze taaie rakker.
En mocht je tijdens het survivallen toevallig ergens hardhandig tegenaan lopen. Ha, het horloge lacht erom.
Zelfs als festival-horloge staat hij z’n mannetje.
Heb ik dan helemaal geen nadelen kunnen ontdekken? Geen enkel puntje van kritiek?
Nou, misschien…heel misschien een heel klein puntje. Afhankelijk van het licht, zijn zwarte wijzers op een zwarte wijzerplaat misschien niet altijd even goed afleesbaar. Maar, blij met m’n nieuwe aanwinst, heb ik helemaal geen zin om te klagen over de afleesbaarheid. Die is gewoon prima als er een klok in de buurt is.
Voor mij is het duidelijk. Ik heb denk ik het perfecte werkhorloge gevonden.
Stoer, grab&go, perfecte afleesbaarheid de komende 25 jaar met de Luminox Light Technology (In ieder geval als het donker is…), in de kleur van het jaar.
Net zo goed, of misschien wel beter dan een G-Shock. Maar zeker mooier!