Gisteren al aangekondigd dat er een MN binnen zou komen, en zoals een aantal van jullie weten ben ik ook echt een Tudor fan .
Maar helaas deze is het niet geworden, sta nog steeds op de wachtlijst voor een Tudor Pro en nog op zoek naar een nette Pelagos 2liner ( iemand hier op het forum een 2liner te koop toevallig

Maar wat is het dan wel geworden …
Deze Yema, als lekkere grab and go quartz beater .
Een wat meer low budget maar zeker niet minder leuk.
Voor nu nog even op deze prettig dragende MN band .
De stalen band zit er ook bij maar moet ik nog op maat maken. Maar lig momenteel uitgeteld op bed met Covid

Klein stukje geschiedenis over Yema ( je kan ook gewoon doorscrollen hoor

Yema opgericht eind jaren 50 in Frankrijk waarbij de verkopen door het dak gingen eind jaren 60 met een verkoop van zo’n half miljoen horloges per jaar over 50 landen .
In 1982 was Yema het eerste Franse horloge in space .
Het merk Yema is ook nog onder de Seiko vleugels geweest maar nu weer in Franse handen en sinds 2009 leverbaar met inhouse uurwerken .
De kleur van de Navygraf is prachtig mat donker blauw.
De Ronda quartz tikt mooi de indexen aan en de gehard glazen bezel heeft een mooie uitstraling .
De lume is prachtig blauw en de wijzers en indexen zijn mooi wit en steken goed af tegen de donkerblauwe achtergrond
De maat is met 39mm en een dikte van maar 11mm prima draagbaar voor bijna iedere pols .
De kast heeft een mooie brush en doorboorde lug gaatjes wat het een echte bandenswapper maakt .
Waar ook gelijk een probleem opduikt, dat is de lug maat van 19mm . Maar 20mm nato bandjes passen ook prima hoor

Ook een beetje vreemd om op de wijzerplaat te lezen van deze Fransoos dat de waterbestendigheid in Feet staat. 200 meter (mètres) had ik beter gevonden

Er zitten nu wat foto’s van het net in deze NA dit vanwege de Covid ben niet echt fit om zelf leuke plaatjes te schieten