NA; Marine Nationale

Screenshot_20220630-123224_Chrome
Gisteren al aangekondigd dat er een MN binnen zou komen, en zoals een aantal van jullie weten ben ik ook echt een Tudor fan .

Maar helaas deze is het niet geworden, sta nog steeds op de wachtlijst voor een Tudor Pro en nog op zoek naar een nette Pelagos 2liner ( iemand hier op het forum een 2liner te koop toevallig :roll_eyes:)
Maar wat is het dan wel geworden …
Deze Yema, als lekkere grab and go quartz beater .
Een wat meer low budget maar zeker niet minder leuk.

Voor nu nog even op deze prettig dragende MN band .
De stalen band zit er ook bij maar moet ik nog op maat maken. Maar lig momenteel uitgeteld op bed met Covid :nauseated_face: tja na ruim 2 jaar toch aan de beurt gekomen .

Klein stukje geschiedenis over Yema ( je kan ook gewoon doorscrollen hoor :upside_down_face:)
Yema opgericht eind jaren 50 in Frankrijk waarbij de verkopen door het dak gingen eind jaren 60 met een verkoop van zo’n half miljoen horloges per jaar over 50 landen .
In 1982 was Yema het eerste Franse horloge in space .
Het merk Yema is ook nog onder de Seiko vleugels geweest maar nu weer in Franse handen en sinds 2009 leverbaar met inhouse uurwerken .

De kleur van de Navygraf is prachtig mat donker blauw.

De Ronda quartz tikt mooi de indexen aan en de gehard glazen :scream: bezel heeft een mooie uitstraling .

De lume is prachtig blauw en de wijzers en indexen zijn mooi wit en steken goed af tegen de donkerblauwe achtergrond

De maat is met 39mm en een dikte van maar 11mm prima draagbaar voor bijna iedere pols .
De kast heeft een mooie brush en doorboorde lug gaatjes wat het een echte bandenswapper maakt .
Waar ook gelijk een probleem opduikt, dat is de lug maat van 19mm . Maar 20mm nato bandjes passen ook prima hoor :stuck_out_tongue_closed_eyes: daar zie je niets van .
Ook een beetje vreemd om op de wijzerplaat te lezen van deze Fransoos dat de waterbestendigheid in Feet staat. 200 meter (mètres) had ik beter gevonden :blush:
Er zitten nu wat foto’s van het net in deze NA dit vanwege de Covid ben niet echt fit om zelf leuke plaatjes te schieten :roll_eyes:

91 likes

Ik hoopte al dat het deze zou worden, wat een plaatje! Heel veel plezier met deze mooie NA en beterschap!

1 like

Gaaf ding Dan! Had ook niet misstaan in Griekenland op die MN strap :wink:. Veel draagplezier en beterschap!

1 like

Bedankt :+1:

2 likes

Mooie aanwinst zeg!
Gaaf die lumed insert :ok_hand:

Gefeliciteerd :grin::+1:

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd met deze aanwinst :grinning:

Beterschap!

1 like

Komt goed, tot nu toe gewoon een griepje :expressionless:

1 like

Hopen dat het daar bij blijft :wink:

1 like

Mooi horloge. Die ga je vast met plezier dragen.

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst. Mooie klok en beterschap natuurlijk :+1::+1:

1 like

Ja is heel tof, voor nu een niet zo goede foto gemaakt

2 likes

Mooie Yema zeg! Van harte met deze nieuwe aanwinst en ik wens je er veel draagplezier van. :blush: :+1:

1 like

Mooi horloge, zit ook al een paar dagen boven de bestelknop te zweven, nog niet doorgepakt.
En nog beterschap gewenst, hoop dat het bij het griepje blijft.

1 like

De MN band misstaat hem ook zeker niet, perfecte combi zo :star_struck:

We zien de plaatjes wel tegemoet, voor nu beterschap :muscle:

1 like

Leuke aanwinst. Geniet ervan en beterschap toegewenst.

1 like

Ach griep of niet, kon het toch niet laten dus :innocent:

Toch maar even op staal gezet .
En een foto dat een 20mm nato gewoon past :roll_eyes:

:+1:

Heerlijke hobby hebben we toch :wink:

4 likes

Mooi hoor! Leuk klusje die band met collar en pin…
Sterkte met de covid!

1 like

Ik haat dat systeem, wat een gepriegel :rage:

1 like

Hele mooie aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd en beterschap!!

1 like

Mooie NA! Veel beterschap @pasd

1 like