Prachtige Seiko! Gefeliciteerd en veel draagplezier.
Genieten man, veel plezier met je nieuwe horloge!
Heel erg gaaf, van harte met je mooie aanwinst!
En reuze bedankt voor de geschiedenis les, mooie foto’s en leuke verhaal!
Heel leuk om te lezen!
Steeds haak ik weer af bij Seiko, maar deze… Een juweel! Gefeliciteerd met deze prachtige aanschaf…
Dat klopt wel. The power of the Sallaz is strong in this one.
Thanks, mensen.
Ze kunnen het dus inderdaad als ze de moeite nemen.
Soms slaan ze de plank ook mis, maar een zekere diversiteit in ontwerpen moet je ze nageven.
Leuke aankoop, proficiat! En nog toffer is het lezen van je NA en het ontdekken van horloges waar ik niet zo makkelijk naar zou kijken. Thanks Fate
Ai… Ik hoop dat die ontdekkingsreis dan alleen niet te veel geld gaat kosten. Of ik mij zou bedanken of niet, daar moet ik even over nadenken. Bij voorbaat: Sorry. Het is ook net crack.
Voor iemand die gehecht is aan wijzers van voldoende lengte een nogal, ehm, opmerkelijke keuze.
Zie dat uurwijzertje:
Ja, maar zie die minuut- en secondewijzers.
Dat uurwijzertje is heel erg secundair. Bovendien, die uurwijzer is niet zozeer te kort als dat de indices vrij ver naar buiten staan.
Leuke beschrijving zoals steeds met fijne achtergrondinformatie.
Maar ik vind hem helaas niets.
De gustibus et … je weet wel.
Mijn collectie mist een Seiko en mijn spb187 mis ik soms nog wel. Alleen was het een dikkertje
Gefeliciteerd!
Ik kan deze Seiko erg waarderen. Zeer fraai. Hoewel ik hem zelf zeker in de zwarte variant had genomen, maar ik heb een sterke voorkeur voor (mat)zwart op toolwatches.

Dank je!
Ik vind de meeste kleuren waarin deze beschikbaar is fantastisch, maar ik zou toch ook zeker een lans willen breken voor de grijs-groene variant. Op de renders is die zo:
Maar hier een foto van ome @Hotseflots toen hij er eentje paste in de boutique:
Mooie gedekte kleur die toch redelijk tooly is, maar wel sterk reageert op verschillende licht-inval.
Mooi verhaal Fate! Zelf al een tijd aan het loeren naar een SLA023 als daily maar altijd in mn achterhoofd dat draagcomfort nog wel eens een dealbreaker zou kunnen zijn.
De nieuwe SJE119 lijkt dan eigenlijk de betere keuze maar hoe zit het met de dial van de jouwe? Oogt dit niet te plastic achtig?
De groengrijze vind ik toch wel wat flets in vergelijk, maar ieder zn ding natuurlijk.
Ik heb de blauwe niet gezien, dus dat is moeilijk oordelen.
Als je zo’n ding in handen hebt oogt het echt, echt niet “plastic achtig”. Gap, kom op, jij weet net zo goed als ik dat als Seiko een horloge van 3400 Euro maakt, het donders goed in elkaar steekt. Dat ding is premium, het voelt premium, en het ziet er premium uit. De wijzerplaat heeft eerder iets weg van geanodiseerd aluminium, grappig genoeg, met die lichte korrel. Als het dat niet gewoon is, zelfs.
Het voordeel van de zwarte en grijsgroene is dat het heel erg goed bij een classic Bond NATO past, en ook andere banden, inclusief vintage leer. Op mijn lichtblauwe ben ik iets beperter in m’n keuzes.
Heb deze eindelijk een keer ‘live’ kunnen zien gisteren bij Tensen in Antwerpen. Erg gaaf model en kleurstelling. Had ook veel bekijks.
Zeker premium inderdaad!
Zelf ben ik eerder van de donkere dials en zou ik voor de prijs naar Tudor of Omega gaan maar jij bent niet de standaard type horlogeman dus +1 voor the out of the box keuze
Dank je!
Ik denk dat veel mensen voor 3400 list wel een Omega zouden willen. Maar het goedkoopste Omega duikertje begint op een stoffen bandje eens bij 6100.
BB54 geef ik je, die is 4000 op bracelet, dat komt in de buurt. Ook een mooie optie, ook al doen ze niet veel met facetten of kleur.
Ja dat is nou net het punt. Het feit dat ze er maarliefst 3400 voor vragen wil en verwacht ik geen teleurstelling qua premium gevoel.
Een geanodiseerde look met een lichte korrel zal me zeker bevallen, dank voor het uitsluitsel!