NA: Meccaniche Veneziane Redentore / Burano Ltd. Edition

Hallo allemaal!

Ik denk niet dat er al veel mensen zijn die een horloge van deze relatief nieuwe Italiaanse micro brand om de pols hebben. Ik sinds gistermiddag wel! :smiley:

Ik ben erg blij met deze hagelnieuwe Meccaniche Veneziane Redentore in de gelimiteerde Burano Edition waarvan er volgens de fabrikant slechts 80 van zijn gemaakt.

De ontwerpstudio staat in Venetië, Italië dus, maar het horloge wordt in Basel Zwitserland geassembleerd. Zo zit er een gemodificeerd ETA 2824 uurwerk in met een gouden rotor waar subtiel ook het logo van MV in gestanst is. Het logo van MV lijkt op een tempeliers kruis, door sommigen op dit forum is wel gehint dat dit van Vacheron Constantin is afgekeken. Hoe dan ook, als het waar is dat het is gejat, dan hadden ze i.i.g. goede smaak. Overigens zegt MV zelf dat het is geïnspireerd op het kruis dat bovenop de beroemde San Marco toren staat.

Op Youtube staat sinds een paar dagen een heel aardige, mijns inziens behoorlijk evenwichtige, review van dit horloge: https://www.youtube.com/watch?v=qrMUlKq7_Yc
De in de review genoemde (vooral cosmetische en smaakgebonden) minpunten hebben mij in ieder geval niet van de aanschaf kunnen weerhouden :slight_smile:

Deze Burano Limited Edition (ref. 1201007) onderscheid zich van de andere edities door de combinatie van champagnekleurige wijzerplaat met goudkleurige markers, schitterend blauwe wijzers en een rode secondenwijzer. Met name de blauwe wijzers en hoe het licht daar op breekt, is m.i. één van de eye-catchers van dit horloge. Naast de handgemaakte lederen band is er ook nog een fraaie roestvrijstalen band bijgeleverd (die ik in de verpakking heb laten zitten).

Benieuwd naar jullie reacties en mening. Ik ga dit horloge met veel plezier dragen!

47 likes

Ik vind hem hartstikke leuk en “anders” door het vrolijke kleurgebruik. Dit merk staat ook al een tijdje stiekem op mijn radar. Ben benieuwd hoe hij je na een tijdje bevalt. Veel draagplezier ermee!

1 like

Hé, wat leuk. En bovenal: wat een kleurrijke blouse! :wink:

Ik meen mij te herinneren dat @HorlogeOpa een Meccaniche in het blauw heeft. Klopt dat?

2 likes

Leuk horloge!

1 like

Inderdaad.

2 likes

Yep

3 likes

Erg fraai! :+1::+1::+1:

1 like

Bevalt 'ie Hans? Kroon niet te scherp op de pols? Verdraaid leuke horloges zijn dit vind ik.

2 likes

zeker leuk horloge, kende het al wel.
heel veel plezier ermee !

1 like

Mooi horloge!

Ik heb al enige tijd deze

5 likes

Ik voel de kroon in het geheel niet, ook niet als ik mijn pols omhoog doe. Dat heb ik bij mijn Mido Multifort Chronograph soms wel, maar die is ook iets groter (43mm) en die heeft natuurlijk 3 knoppen…

1 like

Mijn. Vrouw heeft hem gepikt en ze klaagt er niet over :sweat_smile:

2 likes

Aha, de Rendentore én de Nereide! :slight_smile:

1 like

Zeer fraai!

1 like

Ik heb een verkeerde review gepost van een ander type, excuses, deze review bedoelde ik: https://www.youtube.com/watch?v=XAqBT_sSgtA&t=17s

Leuke combi de hagel witte wijzerplaat met de kleurige wijzers :ok_hand: Veel plezier ermee!

1 like

Blauwe en rode wijzers op wit met gouden indices. Ik vind het een hele mooie combi.

1 like

Deze Meccaniche oogt fris. Leuk zo’n andere verschijning hier op het forum! :+1: Gefeliciteerd!

1 like

Hier ook al enige tijd een MV aanwezig, mooie horloges! Echter weet ik nog niet zeker of het een blijvertje is. Er is enige concurrentie…:wink:

4 likes

Dat ziet er verdomd goed uit, gefeliciteerd.

1 like