NA: Meccaniche Veneziane Redentore / Burano Ltd. Edition

Mooi gemaakt door de Italianen!!!
Hadden ze er m.i. ook op mogen zetten, nóg leuker!!!.
“Fabbricato in Italia” i.p.v. “Swiss made”… Kleinigheidje :wink:

2 likes

Commercieel minder interessant. We willen toch allemaal Swiss Made?

1 like

Het uurwerk is Zwitsers en alles wordt in Zwitserland geassembleerd en getest.

1 like

“Swiss Made” hielp mij psychologisch over de brug of ik dit horloge zou aanschaffen… als het horloge geheel Italiaans was geweest had ik meer geaarzeld denk ik, aangaande de prijs/kwaliteit.

1 like

Exact.
Hetzelfde probleem hebben horloges met het predikaat Dutch Made en German Made. Kwalitatief mogelijk gelijk, maar ja,

Wat mij dan wel bevreemdt is dat een ETA 2824-2 ineens een ander “eigen” nummer krijgt, alsof het in-house is. Vanuit voornoemde commerciële gedachte is dat een minder handige keuze vind ik.

Blijft staan dat ik het een zeer interessant merk met een verfrissend eigen gezicht. De prijs is ronduit aantrekkelijk.

1 like

Geniet van de Redentore, mooi horloge. Ik kende deze LE niet maar wel de reguliere versies.

1 like

Mooi! Ik heb ook al een tijdje een oogje op deze horloges. Heb eerst nog een sarb035 incoming. Vermoed dat er daarna wel een MV aan toegevoegd zal worden.

1 like

Zou nu toch snel binnem moeten komen… :wink:

4 likes

Prachtig merk !
Prachtig horloge !
Limited Edition altijd +1 !

1 like

Voor zover ik kan beoordelen zijn de verschillen donkere wijzers en een andere band? Verder geen zaken?

Niet dat ik weet. Prijs is ook dezelfde.

https://www.meccanicheveneziane.it/pages/redentore

1 like

Zo te zien varieren ze wat met kleinere series (LE) met de kleuren van de wijzers en de armband. De prijzen zijn dan hetzelfde, wat op zich wel sympathiek is. Zie bijvoorbeeld de nog verkrijgbare Forte Marghera. Leuk detail dat in deze serie het stiksel van de armband overeenkomt met de kleur van de wijzerplaat Al vind ik de groene, rode en blauwe persoonlijk iets té kleurig allemaal. Je kunt er trouwens ook een stalen armband erbij krijgen, die heb ik zelf ook: Zie https://www.meccanicheveneziane.it/products/milanese-band

1 like

mooie types maar mijn smaak zit dan meer in deze versies

2 likes

Ja de Nereide zijn zeker ook heel mooi maar ik ben niet zo van duikers… hoewel een Oris Aquis nog wel op mijn lijstje staat… :thinking:

1 like

nou ik kan inmiddels wel zeggen dat duikers voor mij een favoriet model is naast de aviator modellen.

1 like

Inmiddels iemand een update 1 jaar na dato? Bevalt het nog steeds?

bevalt zeker nog, ruim een jaar nu

3 likes

8624dc5184d924f2a5f7a5c2386e3f5c7dfaa208_1_375x500

Ja zeker. Ik draag hem regelmatig en her spel met de blauwe wijzers in het licht blijft een genot.

4 likes

Geen problemen met het uurwerk? Loopt netjes e.d.?

Heel mooi👌🏾 Zit zelf al een tijd met een schuin oog naar hun horloges te kijken.