NA: Meccaniche Veneziane Redentore / Burano Ltd. Edition

Nee hoor, er zit een degelijke ETA 2824 in en hij houdt goed de tijd. Ook de gangreserve is heel behoorlijk, zo’n 40 uur ongeveer.

Ik moet zeggen dat dit merk mij ook al een tijd interesseert, blij om te horen dat jullie er tevreden over zijn.

Op Catawiki worden ze regelmatig geveild, soms met reserve prijs van ca 400 euro voor een Redentore of een Nereide. Heel af en toe worden ze ook “no reserve” aangeboden, dan moet je toeslaan.

1 like

Goeie tip!

Dat het door een horlogemerk gebruikt wordt wil niet zeggen dat het geen universeel symbool is. Je wordt er in de heraldiek mee al duizend jaar mee doodgegooid. Wie claimt dat Vacheron of Patek het ankerkruis en het maltezer kruis hebben uitgevonden heeft zeer straffe oogkleppen op. :slight_smile:

Daar staat dan weer een engeltje op. Zie hier deze foto van het web:

Die toren is geinig. Staat vlak voor het paleis van de Doge. Ik ben nooit in Venetië geweest, maar in Assassin’s Creed II heb ik dat ding naar hartelus beklommen. Zonder de puntige top van tegenwoordig, overigens.

Da’s dan weer een review van een totaal ander horloge. :slight_smile:

Ik weet niet wat ik van het blauw vind. Dat lijkt me geen hittegeblauwd staal, maar eerder gelakt. Dat kon ik bij een Seiko Brightz van me ook al niet hebben, dus voor mij zou het niet werken.

Dat gezegd hebbende: Zeer persoonlijk, wat je van kleuren vindt. Dat jij er maar veel plezier van moge hebben, het is in ieder geval weer eens wat anders, en los van de wijzers is het een fleurige sporty dresswatch.

Je link deed het niet, maar hier wordt de suggestie gewekt dat het om een SII NH35 uurwerk gaat:

Kun je een foto van de balans met balansbrug en reguleringsmechaniek maken? Dan kan ik zien wat er in zit. Als ETA vs SII belangrijk voor je is kan dat een dingetje zijn, ik vind het allebei prima werkpaarden.

Overigens: De grove brush op de zijkant is juist mooi. :+1:

EDIT: Yup, het kon de SII NH35 wel eens zijn. Van MV’s website:

2 likes

Ik weet niet of de link van de review is veranderd of dat ik verkeerd heb geknipt en geplakt maar dit is de “evenwichtige” review die ik bedoelde: https://youtu.be/XAqBT_sSgtA

Ik denk dat MV het uurwerk voor de Redentore recent heeft veranderd van MV285 naar MV145. Mijn exemplaar heeft de MV285 die je ook in de Nereide tegenkomt, dus een (relatieve) hi beater met 28.800 tikken per uur.

Vrijdag te koop met no reserve op Catawiki: Meccaniche Veneziane - Automatic Redentore 40mm with Italian Leather Strap - 1301009 “NO RESERVE PRICE” - Heren - 2011-heden

Ik zie nu dat Redentore referentienummers van 2019 beginnend met 12xxxxx het MV285 uurwerk (28.800a/h) hebben en de Redentore uurwerken van 2020 met referentienummer 13xxxxx hebben MV145 (21.600 a/h).

1 like

moet zijn:

2 likes

Inderdaad, ik ging er tot vandaag van uit dat inzake het kruis de beroemde toren midden op het San Marco werd bedoeld, die heet officieel Campanille, de foto staat een eindje hierboven in deze draad.

Nu zie ik ook (op de website van MV dat iets anders wordt bedoeld op hetzelfde plein, de watch tower of torre dell’orologio.

Echter toen ik de Redentore ruim een jaar geleden (april 2019) kocht zag de website van MV er anders uit en stond het item “Logo” (dus het verhaal waar het MV kruis van is afgeleid) niet op hun website.

2 likes

Leuke draad! Iets met mysteries, en oplossen. :+1:

1 like

Oeh, even kieken

1 like

Er worden de komende paar dagen bijna 30 stuks (nieuw) geveild, zie ik.