NA; Meer modemerken willen we, zoals Hermès

Vind het altijd maar een beetje onzin dat er muziekjes worden gepost bij een NA, maar deze keer kan ik het niet laten:

Onlangs weer wat verkocht, lege plek in de horlogedoos, geld dat in je zak brand, enfin bekende problemen op dit forum.

Vorig jaar op een vliegveld eens een zwarte Hermès H08 mogen bewonderen, en die was geweldig mooi. Niet gekocht toen, maar is me wel bijgebleven.
Nooit actief op zoek geweest naar zo’n horloge, kwam ik bij toeval een exemplaar tegen die redelijk in de buurt te koop stond. Vandaag had ik even wat tijd en ben zonder afspraak naar de betreffende verkoper gegaan om eens te ‘kijken’.
Voor vertrek de betaallimiet van de pinpas even verhoogd, want ik ging alleen maar even ‘kijken’ :smirk:. Nou ja, eigenlijk iedereen hier weet dan wel hoe het gaat.

Vanmiddag dus thuisgekomen met een Hermès H08. Een titanium horloge, gemaakt door een modebedrijf die sieraden en tasjes maakt :scream:
Geen 300 jaar Heritage. Geen bedrijf dat enkel en alleen horloges maakt. Dat kan niets worden. Je betaald vast alleen voor het merk.

Wat krijg je dan voor je geld? Nou…dit:

Een horloge met een schitterende titanium cushion-shaped kast van 39 mm. met radial brushed bezel, en een dikte van 10.8 mm.
Mooie opgelegde indices. Een datum die op het eerste gezicht wat willekeurig geplaatst lijkt te zijn maar eigenlijk perfect in het geheel past. Cijfers in een font die de vorm/stijl van de cushion-shaped kast aanhoudt, en ditzelfde font is ook aangehouden bij de datum (wat het niet per sé beter afleesbaar maakt :upside_down_face:)
En een ietwat onconventionele secondewijzer maakt het geheel af.

De zijkanten zijn hebben een mooie brush, en lastig te zien op de foto, een soort van bevel op de onderste helft. En verder een eenvoudig gesigneerde kroon.
De zijkant van de Bezel heeft een mirror Polish gekregen.

Het uurwerk dat de tijd bij moet houden wordt door Hermès het Hermès Manufacture Caliber H1837 genoemd.
Manufacture valt over te discussiëren, want eigenlijk is het een door Vaucher speciaal voor dit horloge gemaakt uurwerk. En Hermès is dan weer voor 25% eigenaar van Vaucher.
Anyway; het uurwerk ziet er mooi uit en is zeer netjes afgewerkt.

De oranje rubber band staat leuk maar ik denk dat er ook een hoop andere bandjes mooi zullen staan. Komende dagen maar eens op zoek naar wat leuks.
De vouwsluiting verdiend wel wat credits. De meeste vouwsluitingen zitten waardeloos, maar deze dus niet. Deze valt gewoon mooi om de pols. Hier kunnen sommige dedicated horlogebedrijven nog wat van leren.

Ik maak niet voor elk horloge die ik koop een NA, maar deze verdient het gewoon.
Sommige modemerken kunnen zeker wel horloges maken. En wat betreft de afwerking; ik heb hier een Moser en een VC liggen ter vergelijk, en de Hermès doet er weinig tot niets voor onder.

278 likes

Lekkere aanwinst hoor! Geniet ervan :sunglasses:

2 likes

Onconventionele keuze :ok_hand:

2 likes

Lekker zeg, deze staat al heel lang op m’n watchlist.
Echt een gaaf casual model met een twist. :ok_hand:

1 like

Toe maar, het modepoppetje heeft wat nieuws in de® doos :wink:

Maar een leuk horloge en zeker niet uit de plakmerk categorie van diesel of Hugo Boss. Fraaie NA en veel draagplezier gewenst!

Het is wel een lekker eigenwijs ontwerp, ik vind het wel wat.

2 likes

Toffe wijzerplaat :+1:

1 like

Prachtige NA van tevens een ondergewaardeerd dat bij liefhebbers vaak als een modemerk zonder substantiële horlogerie wordt neergezet. Niks is minder waar! Draag hem in gezondheid

2 likes

Heel cool zeg, leuke keuze, proficiat!

1 like

Best gaaf!

1 like

Gewoon heel erg tof dit!
Wat een heerlijk verfrissende keuze! Staat top zo!

1 like

Gaaf hoor. En dat Hermes leuke bandjes maakt lijkt me geen verrassing idd, maken ze niet ook die double tour-bandjes voor de Apple Watch enzo?

1 like

Geinig ding hoor. Nog nooit ieder gezien. Verfrissend wel.

1 like

Hey capibara, leuk horloge heb je daar gekocht zeg! Echt een eye-catcher! En dat van Hermes! Zo hoor je er weer helemaal bij!

Dikke groet!

Ik

3 likes

Een plaatje deze! Proficiat

1 like

Mooi horloge hoor. Al veel over gepraat op het forum, maar ik denk dat jij de eerste bent die hem effectief koopt. Kudo’s voor de keuze :facepunch:

1 like

Mooi, goede keuze!

1 like

Cool ding. En Hermès is prima spul. Dat oranje doosje is toch speciaal.

1 like

mooi horloge, niets mis mee. verdient meer aandacht zoals zovele wat minder bekende horloges. wees er blij mee !

1 like

Mooi en apart horloge hoor en die oranje strap staat hem super. :+1:

Datum vindt ik wat minder geslaagd, maar die secondewijzer is dan wel weer heel bijzonder.

Veel draagplezier.

1 like

Heel cool deze! Heb m meerdere keren bekeken op chrono.

1 like